„Nová fáze pro Socialbakers“ je podle teď už bývalého ředitele společnosti Jana Řežába změna na této pozici. Předal ji do rukou Roberta Langa, který přichází z internetové reklamní firmy Criteo. Sám se posouvá do představenstva firmy s funkcí s označením Executive Chairman.
„Myslím, že je důležité rozeznat oblasti, ve kterých jste silní, a ty, ve kterých potřebujete pomoc,“ zdůvodňuje změnu Řežáb. A dodává, že vhodnou osobu hledal asi rok. Jeho verzi si můžete přečíst na LinkedInu.
Někteří označují změnu ve vedení jako velké překvapení. Koneckonců, Řežábovi je teprve 28 let, přitom vybudoval království: Socialbakers získali investice v hodnotě 34 milionů dolarů, hodnota firmy se odhaduje někde kolem 200 milionů dolarů a celosvětově má asi 330 zaměstnanců. Jejich produkty používá víc než půlka společností ze seznamu Global Fortune 500, tedy třeba Samsung, Discovery, Lenovo, nebo Universal.
Mimochodem, asi 235 zaměstnanců pracuje v Praze, což je podle Business Insideru jedna z „děr“ firmy. Většina tržeb ze sociálních médií je totiž od Prahy poměrně daleko: v Londýně, New Yorku, Kalifornii nebo v Asii. A k tomu má Lang s firmou spolupracovat z Mnichova.
Řežáb se má zaměřit na vzdělávání trhu, vztahy s důležitými klienty a strategii. Lang bude řídit společnost z pohledu fungování na denní bázi. A má ji rozšiřovat i mezinárodně. Za šest let v Criteu se mu podařilo dostat společnost do skoro stovky zemí.
Socialbakers za dva měsíce oslaví už sedm let existence. Firma přitom nepřestává růst a přitahovat investice ani v poslední době.