Shrtn.co je první zkracovač, který vám dokáže i vydělat

Bylo jen otázkou času, než dojde ke spojení stále populárnějších zkracovačů URL odkazů s reklamou. Mladý startup Shrtn.co si za svou hlavní přednost vybral právě tuto oblast. Díky partnerství s velkými internetovými firmami umožňuje lidem jednoduše získávat peníze za to, když jimi zkrácené a zveřejněné odkazy povedou k prodeji zboží.

Když jsme nedávno v článku o novém zkracovači Bu.tt napsali, že “nemá žádné nové funkce, ani neumí do zkráceného odkazu dostat reklamu”, považovali jsme to za nadsázku. Ano, Bu.tt opravdu láká jen na svůj název a reklamu zprostředkovat neumí, ale nyní už existuje někdo, kdo to dokáže. Zkracovače URL odkazů se rychle staly respektovanou součástí internetového byznysu a nadále se vyvíjejí. Za zmínku stojí třeba možnost přeměnit odkaz na QR kód, kterou nabídl čím dál úspěšnější Bit.ly. A když reklama úspěšně pronikla i do takových captchas, a to nejen v podobě textu, ale také jako video, bylo jen otázkou času, kdy si najde svou cestu i do zkracovačů.

Okamžitá odměna

Pricnip fungování shrtn.co snad ani nemůže jednodušší a uživatelsky vstřícnější. Lze ho využívat buď jako klasický zkracovač, nebo provést krátkou anonymní registraci a otevřít si tak cestu k přivýdělkům. Kdykoli přihlášený uživatel vytvoří a zveřejní zkrácený odkaz směřující ke konkrétní firmě nebo produktu, a někdo po kliknutí na něj za danou službu skutečně zaplatí, je mu na účet převedena určitá malá odměna. Nic víc, nic méně.

Vše tedy funguje na principu affiliate odkazů, ovšem s tím rozdílem, že roli prostředníka pro všechny zúčastněné hraje pouze sám zkracovač. Odměna za přilákání zákazníka se liší u různých produktů a hlavně jednotlivých partnerských společností, kterých je zatím asi čtyřicet a právě jejich počet je momentálně největším omezením služby. Už nyní nicméně obsahuje i významné obchodníky jako Amazon, Adobe, iTunes nebo Logitech.

Svůj díl z odměny si pochopitelně vezme také sám shrtn.co a vždy je navíc možné veškerý výdělek věnovat na charitu. V tom případě tvůrci služby k darováné částce přidají 20 procent “ze svého”, což zřejmě bude přibližně odpovídat jejich běžné marži. Nedá se asi očekávat, že by touto cestou k uživatelům proudily nějaké závratné částky. Jako zajímavý přivýdělek pro komunikačně aktivní jedince by to ale nemuselo být k zahození.

Budoucí verze samy poradí

Shrtn.co je každopádně nyní, po půlročním vývoji, ve fázi beta a jistě můžeme čekat ještě další vylepšení. Za zajímavou službou stojí společnost Acquisition Engine a její další plány počítají například s pluginem pro prohlížeče, který by upozorňoval na zajímavé příležitosti k linkování, pokročilejší analytické služby nebo úplné zpřístupnění API.

Via TNW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jižní Korea navzdory výhružkám láká startupy včetně těch českých

V souvislosti s Korejským poloostrovem se nyní nejčastěji mluví o armádních manévrech, válečné hrozbě nebo dokonce jaderných zbraních. Otrlí Jihokorejci nicméně dál v klidu plánují svou největší startupovou událost beLaunch, kam zvou i české či slovenské projekty. A dosavadní české zkušenosti potvrzují, že na tomto trhu je rozhodně o co stát.
Přečtěte si více

Damejidlo.cz už v prosinci čeká obrat kolem pěti milionů

Několik stovek lidí denně v současnosti využívá službu Damejidlo.cz, která se má stát černým koněm Slevomatu v oblasti rozvozů jídel. Spuštěna byla na začátku listopadu a nyní se po prvotním zahřívacím provozu oficiálně představila veřejnosti. Během prosince už očekává obrat kolem pěti milionů korun.