ShareGrove – skupinová konverzace jinak

Nebaví vás přepínání mezi emailem, skupinovým chatem a Facebookem? Startup ShareGrove integruje tyto formy komunikace v novém prostředí, podobně jako plánovaný Google Wave.

Sociální sítě bývají některými lidmi kritizovány za to, že jejich koncept vybízí spíše ke krátkým, povrchním konverzacím a příliš neumožňuje přehledně realizovat delší diskuze. Záplavy drobných updatů stavů a kratičkých vzkazů byly patrně trnem v oku i tvůrcům nového startupu ShareGrove, představeného na konferenci DEMOFall 09.

Jedním z cílů Facebooku je utužit vazby mezi lidmi, kteří se příliš často nevidí (tedy například lidmi, co od sebe žijí značně daleko nebo spolu dříve chodili do školy atp.), v praxi má ale vetšina lidí tendenci nejvíce komunikovat s užší skupinou nejbližších přátel. Právě z této skutečnosti tvůrci ShareGrove vycházeli: Jedná se o stránku, která za pomocí Facebook Connect umožňuje komunikaci se skupinami vašich kolegů či přátel v prostředí, které spojuje email, skupinový chat a facebookovskou zeď. Stránka se automaticky obnovuje, pokud kterýkoli ze členů skupiny napíše novou zprávu a navíc začleňuje hledání položek, jako jsou produkty, služby, internetové stránky, obrázky či videa. Pokud tedy ve vaší zprávě budete psát například o nově vydané knize, po zadání jejího názvu do vyhledávacího políčka se v levém sloupci objeví jako objekt, který do své zprávy budete moci vložit. Členové skupiny si po kliknutí na tento objekt budou moci knihu rovnou zakoupit. To jednak zjednodušší komunikaci, ale zároveň to bude pro ShareGrove i zdrojem příjmů, protože od společností, kterým takto “dohodí” zákazníky dostane procentuální odměnu z tržeb. Podobným způsobem bude samozřejmě možné vkládat nejen knihy, ale například i vizitky podniků, kde si budete chtít dát s přáteli schůzku, videa z YouTube a podobně.

 

Jak obstojí v konkurenci?

ShareGrove pochopitelně není jediným projektem, který se snaží nabídnout novou formu komunikace, kde uživatelé nebudou nuceni přepínat mezi jednotlivými způsoby konverzace. Podobnou službu udělá například Lissn, který byl představen na TechCrunch50 či Google Wave, který bude v beta verzi spuštěn v nejbližší době. Koncept ShareGrove je bezesporu zajímavý, je však otázkou, jak moc si nalezne cestu k uživatelům – jedni ho považují za komunikační nástroj budoucnosti, jiní za zbytečnost. Konkurenční Google Wave navíc zcela jistě bude mít hned od začátku širší uživatelskou základnu. Co myslíte, podaří se ShareGrove obstát?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jakub Mach spustil Yedwik, automatický lead generátor

Nový nástroj od tvůrců ZoomSphere umožňuje automaticky vyhledávat předem vybrané URL odkazy, které lidé sdílejí na sociálních sítích, a stejně tak automaticky na ně reagovat. Zatím funguje ve verzi pro Twitter, v plánu je ale také verze pro Facebook a Google+. Služba běží teprve dva dny, velký prostor proto dostanou také připomínky prvních uživatelů.