Představte si klasickou situaci, kdy se díváte na soutěžní pořad v televizi a v duchu tipujete správné odpovědi. A teď schválně změňte druhou část věty na „a prostřednictvím svého chytrého telefonu se zařadíte mezi soutěžící a pořadu se interaktivně účastníte“. Nová služba ScreenReach právě takové možnosti přináší.
Telefon jako hlasovací zařízení
Každý soutěžní pořad propojený s touto službou má svůj jedinečný identifikační kód. Ten uživatel zadá do aplikace ScreenReach na svém telefonu a přístroj se rázem promění v hlasovací zařízení. Může tak sledovat svůj oblíbený pořad a přitom tipovat správné odpovědi na svém mobilním přístroji. V případě, že se stane vítězem, poukaz na výhru je odeslán přímo do mobilu – třeba ve formě slevy na zboží sponzorů. Jak to vypadá v praxi nechť osvětlí následující video (mimochodem vážně hezky zpracované).
Úplně stejně může probíhat hlasování například u různých pořadů hledajících nové talenty. Po zadání kódu pořadu se na mobilu zobrazí jména a fotky soutěžících a pak stačí jednoduše dát hlas svému favoritovi.
Supertelevizí netřeba, stačí i krám po babičce
ScreenReach je platforma navržená tak, aby umožnila propojení smartphonu s jakýmkoli typem obrazovky kdekoli. Taková obrazovka navíc ani nemusí mít nic společného s televizním vysíláním. Například majitel baru se rozhodne pověsit na zeď obrazovku s kvízem, který propojí se službou ScreenReach, návštěvníci se k němu interaktivně připojí a po správném vyplnění získají drink zdarma.
Služba navíc nutně nevyžaduje ovládání prostřednictvím aplikace v mobilu, bude možné ji ovládat i textovými zprávami či hlasovými příkazy. Právě obrovská flexibilita dává službě ScreenReach zatím netušené možnosti a značný potenciál do budoucna.
Zkombinováním interaktivní televize se soutěžemi o skutečné výhry propojil ScreenReach dva důležité vycházející trendy. Hlavní vývojář této aplikace Paul Rawlings doufá, že právě zabudovaný systém umožňující odměňování virtuálních soutěžících přitáhne pozornost všech – od producentů soutěží po maloobchodníky. Již teď má britská společnost v kapse například kontrakt s národní rádiovou stanicí.
Via TNW