Zatímco Color se zviditelnil investicí 41 milionů dolarů bez funkčního produktu, Airtime získal jen o málo méně, 33 milionů, a to ještě před ostrým spuštěním pouze na základě existujícího prototypu. Společnost, kterou vede zakladatel Napsteru a první prezident Facebooku Sean Parker, zlákala na slavnostní spuštění řadu osobností a promo jí tehdy svou účastí dělal i známý herec Jim Carrey.
Jenže Color je již minulostí, která investory stála nejméně 10 milionů dolarů (25 milionů prý má stále v bance a akvizice zaměstnanců Applem přinese další 2 až 5 milionů), a ani pouhé čtyři měsíce starý Airtime to nebude mít lehké. Podle dostupných informací má jen kolem 10 tisíc měsíčně aktivních uživatelů (AppData), comScore a Nielsen pak tvrdí, že aktivita kolem služby je příliš malá, než aby ji vůbec jejich nástroje pro měření webu zaznamenaly. Jen připomeňme, že Airtime je videochat ve stylu Chatroulette, s tím rozdílem, že nabízí větší bezpečnost skrze napojení na Facebook.
A už se také mluví o tom, co podobně drahé neúspěchy slavných, kteří dostávají peníze ještě předtím, než vůbec předvedou produkt, znamenají pro morálku ostatních zakladatelů. Především těch, kteří nemají velké jméno a historii úspěšných výstupů pro investory. Ti rozhodně nesmí skládat zbraně a musí se snažit probít tak, jak jim jejich situace umožňuje. Tedy i bez peněz, které jim nedůvěřiví investoři často poskytují jen velmi váhavě, zatímco jindy je zdánlivě rozhazují na “nesmysly”.
Podle studie z Harvardu zkušení podnikatelé získají investici v průměru dvakrát rychleji než ti začínající, za 21 měsíců oproti 37 měsícům provopodnikatelů. Je to ale ospravedlněno tím, že podnikatelé, kteří již za sebou úspěšný exit mají, mají skoro dvojnásobnou šanci na úspěch i s dalšími svými projekty – 30 procent oproti 18 procentům začátečníků. A právě zakladatelé Color a Airtime, Bill Nguyen a Sean Parker, jsou mezi těmi, kteří v Silicon Valley patří mezi nejúspěšnější elitu. Tedy ty, kteří vždycky získání investice budou mít o něco snazší než všichni ostatní.
Ale zpět k Airtime. Startup za sebou, jak ostatně neváhá připomenout Sean Parker, má zatím poměrně krátkou dobu existence. To znamená, že ještě není nic ztraceno. Podle Parkera si již jeho projekt vybudoval základnu věrných pravidelných uživatelů, kteří se ke službě stále vracejí. Podíváme-li se ale dále do budoucnosti, pokud by si Airtime nevedl lépe ani po roce na trhu, bylo by diskutabilní, zda má cenu pokračovat. Minimálně by stála za úvahu radikální změna obchodního modelu a poskytované služby, tedy tzv. pivot.