Rozjezdy i Nápad roku: Jarní sháňka po startupistech je v plném proudu

Ode dneška do 6. března se můžou zájemci hlásit do už 6. ročníku projektu na podporu začínajících podnikatelů – T-Mobile Rozjezdy. Získat můžou semináře a ceny za tři miliony korun, na nejlepší projekt čeká finanční odměna, služby a produkty za až 700 tisíc korun.

Díky Rozjezdům můžou i letošní jaro začínající podnikatelé načerpat inspiraci na seminářích ve velkých městech celé republiky. „Přednášky se zaměřují na oblasti klíčové v začátku podnikání – budování značky, finanční plánování a komunikace na internetu a sociálních sítích,” přibližuje Eva Karasová, CSR manažerka T-Mobile.

Ti, kteří nepodnikají déle než 12 měsíců, můžou svou připravenost a neotřelost svého projektu zkusit v soutěži o nejlepší realizaci podnikatelského nápadu. Vítězové v regionech získají pomocnou ruku expertů na marketing, komunikaci a finance i finanční odměnu, ten nejlepší si odnese 200 tisíc korun v hotovosti, návrh regionální reklamní kampaně od profesionální agentury, finanční a personální poradenství a další ceny v celkové hodnotě ve výši zhruba 700 tisíc korun.

Letos si navíc další finanční odměnu odnese startup, který zaujme nejvíc v online hlasování. Do něj se dostanou regionální vítězové z 1. až 3. místa. T-Mobile už takhle pomohl například loni rozjet Levandulovou biofarmu a kavárnu, mezi oceněnými za jeden z internetových projektů jmenujme například eDegustaci.

Vodafone nápad roku

Kdo chce vyzkoušet spíš projekt konkurenčního operátora, má čas do konce dubna – na tu dobu stanovil uzávěrku přihlášek Vodafone Nápad roku. Soutěž je otevřená těm, kteří projekt nerealizují déle než dva roky. Slibuje zpětnou vazbu podnikatelů a investorů, zviditelnění projektu i zajímavé kontakty.

Finalisté a semifinalisté si v ní můžou užít Mentoring Day i workshopy a ucházet se o investici až 10 milionů korun, speciální cenu poroty Týdenní pobyt v Silicon Valley a účast na konferenci Tech Crunch. Vítěz získá 100 tisíc korun a deset finalistů věcné ceny dohromady za víc než    milion. Vedle hlavní kategorie lze ještě získat ocenění v kategorii Ekonom Student podnikatel nebo Coolpad Startup roku.

Loni v Nápadu roku uspělo Flydeo, v dalších kategoriích Včelka.cz nebo Chemplay. O rok dřív to  byl BlindShell a VR Union.

Češi jsou podnikavější než jiní Evropané, jen za loňský rok začalo v tuzemsku podnikat přes 35 tisíc lidí a dohromady už podniká zhruba každý pátý Čech. Na sebe u nás pracuje osm procent obyvatel, to je daleko víc než ve Francii (4,4 procenta), Rakousku (5,5 procenta) i Polsku (7,6 procenta). Víc má jen Velká Británie (8,5 procenta).

Podle právníka Petra Čížka ze Založitfirmu, odborného člena porot T-Mobile Rozjezdů, to lze vysvětlit tím, že řada lidí si živnost zakládá jako doplňkovou aktivitu k zaměstnání. „Legislativa podpořila vznik nových firem částečným zjednodušením podmínek pro jejich založení, s podporou EU fondů se připravují nebo již běží i další zvýhodnění zejména inovativních startupů a sociálních firem,“ vysvětluje.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzajímavější startupy druhého dne The Next Web

Pomocník pro každého hatera, televize z vaší RSS čtečky nebo odpověď na nekonečné problémy s plánováním schůzek. Z desítek startupů, které se pohybovaly na konferenci The Next Web, jsme sice nezvládli ani polovinu, přesto jsme ale potkali pár z různých důvodů zajímavých projektů - byť to nutně neznamená, že bychom vždy věřili v jejich úspěch.
Přečtěte si více

Dělat startup je jako pracovat na jedoucím pickupu, varuje náborové video

Krakovský akcelerátor Hub:raum právě uzavírá aktuální kolo přihlášek do svého již čtvrtého programu. A protože zajímavých firem na výběr není nikdy dost, rozhodl se ještě na poslední chvíli přilákat pozornost dalších startupů. Vzniklo tak parodické video, které vysvětluje obvyklé potíže s budováním startupu. Protože „dělat startupy není snadné, je to opak snadného…“