Rozjezdy i Nápad roku: Jarní sháňka po startupistech je v plném proudu

Ode dneška do 6. března se můžou zájemci hlásit do už 6. ročníku projektu na podporu začínajících podnikatelů – T-Mobile Rozjezdy. Získat můžou semináře a ceny za tři miliony korun, na nejlepší projekt čeká finanční odměna, služby a produkty za až 700 tisíc korun.

Díky Rozjezdům můžou i letošní jaro začínající podnikatelé načerpat inspiraci na seminářích ve velkých městech celé republiky. „Přednášky se zaměřují na oblasti klíčové v začátku podnikání – budování značky, finanční plánování a komunikace na internetu a sociálních sítích,” přibližuje Eva Karasová, CSR manažerka T-Mobile.

Ti, kteří nepodnikají déle než 12 měsíců, můžou svou připravenost a neotřelost svého projektu zkusit v soutěži o nejlepší realizaci podnikatelského nápadu. Vítězové v regionech získají pomocnou ruku expertů na marketing, komunikaci a finance i finanční odměnu, ten nejlepší si odnese 200 tisíc korun v hotovosti, návrh regionální reklamní kampaně od profesionální agentury, finanční a personální poradenství a další ceny v celkové hodnotě ve výši zhruba 700 tisíc korun.

Letos si navíc další finanční odměnu odnese startup, který zaujme nejvíc v online hlasování. Do něj se dostanou regionální vítězové z 1. až 3. místa. T-Mobile už takhle pomohl například loni rozjet Levandulovou biofarmu a kavárnu, mezi oceněnými za jeden z internetových projektů jmenujme například eDegustaci.

Vodafone nápad roku

Kdo chce vyzkoušet spíš projekt konkurenčního operátora, má čas do konce dubna – na tu dobu stanovil uzávěrku přihlášek Vodafone Nápad roku. Soutěž je otevřená těm, kteří projekt nerealizují déle než dva roky. Slibuje zpětnou vazbu podnikatelů a investorů, zviditelnění projektu i zajímavé kontakty.

Finalisté a semifinalisté si v ní můžou užít Mentoring Day i workshopy a ucházet se o investici až 10 milionů korun, speciální cenu poroty Týdenní pobyt v Silicon Valley a účast na konferenci Tech Crunch. Vítěz získá 100 tisíc korun a deset finalistů věcné ceny dohromady za víc než    milion. Vedle hlavní kategorie lze ještě získat ocenění v kategorii Ekonom Student podnikatel nebo Coolpad Startup roku.

Loni v Nápadu roku uspělo Flydeo, v dalších kategoriích Včelka.cz nebo Chemplay. O rok dřív to  byl BlindShell a VR Union.

Češi jsou podnikavější než jiní Evropané, jen za loňský rok začalo v tuzemsku podnikat přes 35 tisíc lidí a dohromady už podniká zhruba každý pátý Čech. Na sebe u nás pracuje osm procent obyvatel, to je daleko víc než ve Francii (4,4 procenta), Rakousku (5,5 procenta) i Polsku (7,6 procenta). Víc má jen Velká Británie (8,5 procenta).

Podle právníka Petra Čížka ze Založitfirmu, odborného člena porot T-Mobile Rozjezdů, to lze vysvětlit tím, že řada lidí si živnost zakládá jako doplňkovou aktivitu k zaměstnání. „Legislativa podpořila vznik nových firem částečným zjednodušením podmínek pro jejich založení, s podporou EU fondů se připravují nebo již běží i další zvýhodnění zejména inovativních startupů a sociálních firem,“ vysvětluje.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Markem Antošem

Do sklepa zavítal zakladatel společnosti Internet Info, serveru Lupa.cz a Dobrého webu a hlavním tématem nemohlo být nic jiného než vydávání internetového obsahu na českém internetu. Dozvěděli jsme se třeba, že Internet Info nebylo a není na prodej, nebo že by Lupa ráda oslovila mladší čtenáře.
Přečtěte si více

Čupr o jídle a podnikání, Kučerová o Valley. Videa ze šestého Startupcampu

Od lednového Startupcampu se toho zase stala spousta, co jsme si poslední únorovou neděli museli nad pivem říct. Velká česká výprava vyrazila do Silicon Valley, Tomáš Čupr se posunul do další fáze s Damejidlo.cz a řada projektů slavila menší i větší úspěchy. Jak je naším dobrým zvykem, přinášíme vám záznam všech prezentací (a mimochodem, na našem kanále na Vimeu jsme překonali hranici 300 videí!).