Rohlik.cz se výrazně zbavil plastů: igelitové sáčky používá jen na mražené zboží

Největší domácí online prodejce potravin se do konce roku 2018 zbavil drtivé většiny plastových výrobků. V sortimentu Rohlik.cz zákazníci nenajdou plastové příbory, talíře nebo obaly na pečivo, ovoce a zeleninu. Oblíbená je také „bezplastová ulička“, kterou si uživatelé naučili používat na webové stránce Rohlíku.

Pro naše zákazníky je ekologie zásadním tématem. Dlouhodobě veškeré nákupy doručujeme v taškách z dobře recyklovatelného papíru. Počet se snažíme snižovat a nabízíme také následný odvoz tašek,“ prohlásil Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rohlik.cz.

Místo plastových výrobků jsou na online supermarketu k dostání pouze dřevěné lžičky nebo papírové kelímky. Rohlik.cz do prodeje v minulém roce zařadil také rozložitelné sáčky, pytle na odpadky, ekologicky rozložitelné dětské pleny nebo drogerii ve 100% recyklovaných obalech.

Naše vybrané produkty jako například vinohradské či krůtí šunky nejvyšší jakosti balíme výhradně do obalů z ekologického FSC papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace,“ doplnil Brzobohatý.

Slabé igelitové sáčky se používají v Rohlik.cz pouze v případě balení mraženého zboží, například zmrzliny. „Plasty jsme omezili na nutné minimum, tomuto jsme se však zejména z hygienických důvodů vyhnout  nemohli,“ upřesnil Brzobohatý z Rohlik.cz, který do sortimentu zařadil rozložitelné sáčky. Ty obsahují speciální přísadu “d2w”, díky tomuto aditivu se sáčky rozloží již po 18 až 24 měsících. Ostatní sáčky se rozkládají 300 a více let.

Koncem srpna Rohlik.cz zavedl jako první český obchod „bezplastovou uličku“. Zákazníci mohou jedním kliknutím na webové stránce zapnout filtr, který jim vybere pouze produkty, jež nejsou baleny do plastů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ovládněte Facebook. Školení na téma reklama, soutěže a správa

Tyinternety.cz spolu s experty ze společností zabývajících se sociálními médii připravily nový seriál pravidelných školení. Účastníkům poskytnou komplexní vhled do fungování facebookové reklamy a tipy pro její využití, návody na pořádání soutěží, správné postupy pro zvládnutí krizové komunikace i přehled o možnostech aplikací.
Přečtěte si více

CzechAccelerator otevírá další šanci pro firmy, které chtějí uspět v zahraničí

V pořadí již šestá výzva projektu CzechAccelerator 2011 - 2014 vyhlašovaná agenturou CzechInvest, bude otevřena pro inovativní české firmy, které mají ambice uspět v zahraničí a hledají strategického či investičního partnera nebo zahraniční obchodní kontakty. Pro české firmy se opět otevírají destinace Silicon Valley nebo Boston v USA, Singapur, Izrael a Švýcarsko. Přihlášky lze posílat od 29. května až do 9. září.