Skupina Rockaway opět nakupovala. Teď se stává leaderem online cestovního ruchu v Evropě

Investiční skupina Rockaway si pořídila největší německou online cestovní agenturu ab-in-den-urlaub.de (AIDU) a online prodejce letenek fluege.de. Portály cestovního ruchu s ní koupila skupina CEFC. V jejich společném portfoliu už figuruje cestovní agentura Invia, která působí na čtyřech trzích. Vzniká tak vedoucí skupina online služeb pro cestovní ruch v rámci Evropy.

Cenu firmy nezveřejnily, slibují ale změny i v Česku. “Díky tomu, že Invia i AIDU mají stejný business model, se můžeme zaměřit na vzájemnou synergii portálů a vytvořit platformu online služeb na poli cestovního ruchu, která cílí na trh o velikosti 140 milionů obyvatel, zahrnující i Německo a další evropské země. Prostřednictvím Fluege.de navíc vstupujeme do letenkové byznysu v západní Evropě, který budeme moct rozšířit i na trhy v rámci CEE, kde už máme zastoupení,” říká Jaroslaw Czernek, investiční partner Rockaway zodpovědný za oblast travel a předseda představenstva Invie.

Jaroslaw Czernek, investiční partner Rockaway
Jaroslaw Czernek, investiční partner Rockaway

Právě Invia má z nákupů profitovat. Slibuje významné rozšíření nabídky, moderní systém dynamického balíčkování zájezdů i adaptaci nejnovějších trendů.

CEFC je strategickým partnerem Rockaway pro oblast cestovního ruchu a finančním partnerem celého obchodu. Jde o sedmou největší čínskou privátní společnost a vůbec největší soukromou společnost v Šanghaji.

Společnost se rozhodla expandovat do Evropy, koupě portálu není její první investicí. Mezi její klíčové oblasti patří právě cestovní ruch a e-commerce. “Chceme pomoci těmto společnostem využít potenciál, který nabízí nárůst čínských turistů mířících do Evropy. Plánujeme také využít synergií a příležitostí, které nabízí naše investice v oblasti cestovního ruchu, letecké přepravy či v hotelovém průmyslu,“ říká k aktuálním nákupům Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka společnosti CEFC Group (Europe) Company, která působí jako evropská centrála CEFC China.

Rockaway a CEFC portály koupily od německé společnosti Unister. Součástí transakce jsou i další portály jako reisen.de, billigfluege.de, reisegeier.de, TravelViva, Urlaubstours nebo hotelreservierung.de. Dokončení obchodu je plánováno na začátek příštího roku.

Rockaway v závěru roku opravdu utrácí. Svoje hlavní aktiva rozděluje do tří oblastí: v rámci e-commerce působí pod hlavičkou Mall Group na šesti trzích, divizi cenových srovnávačů tento týden rozšířila o tři nové trhy a teď zásadně posiluje i v segmentu travel. Sama uvádí, že akvizicí dělá první krok do západní Evropy.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Pavlem Zimou

Šéf Seznamu poskytuje rozhovory poměrně často, nás ale přeci jen zajímaly trochu jiné věci než obvykle. Třeba startupová scéna, kterou Seznam začíná pečlivě sledovat a podle Zimy se počítá s tím, že pro budoucí růst se firma neobejde bez dalších akvizic, včetně těch vyloženě startupových v případě začínajících českých online projektů.
Přečtěte si více

Brand Embassy kupuje Beepl, jeden z projektů Credo Ventures

Tahle zpráva má na sobě napsáno "česká" od shora až dolů. Původem česká a nyní oficiálně britská společnost Brand Embassy, jeden z projektů prvního ročníku StartupYardu, koupila nepříliš úspěšný startup Beepl, do kterého investoval český venture fond Credo Ventures. Propojením obou technologií chce Brand Embassy zefektivnit a rozšířit možnosti svého nástroje. Cena akvizice zveřejněna nebyla.
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Google Street View, Instagram, Flickr, Foursquare, bannerová reklama a samozřejmě Facebook a Twitter. Náš tradiční výběr zajímavých internetových kampaní tentokrát zahrnuje využití všech myslitelných služeb a některé kousky se opravdu povedly. A dokonce díky jedné z nich vznikl úplně nový reklamní formát.