Rekola jsou vhodná a funkční i pro okresní města, provoz ve Frýdku-Místku předčil očekávání

Růžová sdílená kola společnosti Rekola mají za sebou dva měsíce provozu ve Frýdku-Místku a místní obyvatelé si kola, alespoň podle čísel, oblíbili. Provoz předčil všechna očekávání a na šedesáti kolech, které po městě jezdí, se denně sveze i 150 lidí. Ukazuje to, že i pro města „okresní“ velikosti je bikesharing vhodný a funkční. Mottem společnosti Rekola ostatně je, že každé město si zaslouží svůj bikesharing.

„Za den máme i okolo 150 výpůjček, což je takto brzy po spuštění provozu více než slušné číslo. Ani letošní trochu chmurnější září neodradilo uživatele a jezdili hojně i za špatného počasí,“ komentoval první dva měsíce Rekol ve Frýdku-Místku místní koordinátor Lubomír Fridrich, který řídí i provoz v sousední Ostravě. Tam Rekola začala jezdit 1. května a rovněž se těší vysoké popularitě.

Mezitímco v Ostravě fungují Rekola coby stanicový systém, ve Frýdku-Místku je systém zónový. Kola lze tedy půjčovat a vracet kdekoli v růžově vyznačené zóně, jejíž podobu vidí uživatelé v mobilní aplikaci. Zóna zabírá značnou část města.

„Pro obyvatele menších měst je volný zónový systém výhodnější, protože jsou kola rovnoměrně rozmístěna po městě a uživatel může kolo nechat jednoduše tam, kam přijede. Třeba před obchodem. Není navíc potřeba dopředu budovat drahou infrastrukturu a na základě anonymizovaných dat o parkování kol lze později vyhodnotit, kam se vyplatí umístit stojany,“ popisoval bezstanicový systém sdílení Lubomír Fridrich.

Nová lehčí kola s přehazovačkou

Míra krádeží a vandalismu přibližně odpovídá celorepublikovému průměru, nejde tedy o nic dramatického. S minimalizací vandalizací pomáhají místní obyvatelé, kteří poctivě nahlašují poničená či nezamčená kola. Nápomocná je pak i frýdeckomístecká Městská policie.

Pilotní provoz Rekol byl ve Frýdku-Místku spuštěn 1. 9. 2018, a to ve spolupráci s městem, které na provoz přispívá. Již nyní Rekola s radnicí jednají o provozu v další sezóně a hovoří se například o nových lepších kolech. Ta by měla být v budoucnu díky hliníkové konstrukci lehčí a kola by rovněž měla mít přehazovačku pro snazší překonávání kopcovitého terénu.

Rekola bikesharing je největší česká společnost zajišťující sdílení kol. Firma aktuálně působí v 8 českých městech, kterými jsou Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Liberec, České Budějovice, Teplice a Frýdek-Místek. Letos na podzim si navíc firma k 5. narozeninám nadělila i první zahraniční expanzi do finského města Vaasa.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Čupr o jídle a podnikání, Kučerová o Valley. Videa ze šestého Startupcampu

Od lednového Startupcampu se toho zase stala spousta, co jsme si poslední únorovou neděli museli nad pivem říct. Velká česká výprava vyrazila do Silicon Valley, Tomáš Čupr se posunul do další fáze s Damejidlo.cz a řada projektů slavila menší i větší úspěchy. Jak je naším dobrým zvykem, přinášíme vám záznam všech prezentací (a mimochodem, na našem kanále na Vimeu jsme překonali hranici 300 videí!).