Reklama na internetu míří už i do obrázků

Reklamou posedlý internetový trh se rozhodl dobýt poslední baštu odporu a cílená reklama zřejmě brzy pronikne i do obrázků napříč celým internetem. Chce se o to alespoň postarat newyorkský startup Image Space Media, který nejspíš správně větří díru na trhu.

Zatímco server Youtube by rád viděl reklamu v každém svém videu a internetové stránky bez kontextové reklamy v obsahu aby člověk pohledal, stamiliony obrázků pozornosti marketérů až překvapivě dlouhou dobu unikaly. To se však mění a brzy si budeme muset zvyknout na to, že na nás reklama může vyskočit i tehdy, když myší „zavadíme“ o nějaký obrázek. Z pohledu marketingové komunikace a zvyšování výnosů je to ve své jednoduchosti geniální nápad, ačkoli běžní uživatelé asi už tak nadšení nebudou.

Zacílit, vystřelit, prodat

Obrázková reklama od Image Space Media (ISM) funguje v zásadě stejně jako ta, která se zobrazuje v online videích – tvoří ji poloprůsvitný banner překrývající část obrazu, který se objeví při pohybu myší v prostoru obrázku a dá se odkliknout. Zároveň se systém v souladu s aktuálními trendy a snahou o co nejlepší cílení snaží o maximální relevanci reklamy vůči obsahu. Jednotlivá komerční sdělení jsou proto umisťována s ohledem na obrázek samotný, ale také celkové zaměření webu i konkrétní obsah, kterým je obrázek obklopen.

Takhle vypadá obrázková reklama od Image Space Media

Že obrázky svému marketingovému osudu nejspíš neujdou dokazuje už fakt, že projekt na počátku tohoto roku získal skoro 3 miliony dolarů investic a jeho aktivity se díky téměř nulové konkurenci v dosud neprozkoumané oblasti rozvíjejí raketovou rychlostí. Řízení obchodních aktivit se ujal bývalý manažer AOL Jeff Yolen a za poslední měsíc hlásí ISM přes půl milionu úspěšných kliknutí. Obrázkovou reklamu ostatně již nyní servíruje 46 milionům unikátních uživatelů měsíčně.

Google tě vidí!

Velký zájem pochopitelně vzbuzuje i očekávaná reakce největších hráčů na trhu, mezi které patří zejména Google. Ten už loni investoval nemalé peníze do podobně zaměřené společnosti Pixazza, a přestože se zatím projekt ISM těší zdánlivému klidu, ticho před bouří jistě nepotrvá dlouho. S ohledem na velikost nově objeveného trhu je v tuto chvíli místa pro všechny víc než dost, stejně jako jinde ale platí, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. Tedy pokud ho nesemele někdo větší a schopnější.

Via BI

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Workshop ukáže, jaké výhody startupy získají od TechStars

Velmi zajímavé výhody plynoucí ze členství v prestižní Global Accelerator Network se nyní dostanou i českým startupům. Protože se ale o tomto programu u nás dosud mnoho nevědělo, představí celý systém podrobněji večerní video workshop naplánovaný na 12. července. Zúčastnit se můžete z několika míst v Česku i na Slovensku.