Qype – evropský startup odhaluje plány do budoucna

Qype se zaměřuje na recenze lokální infrastruktury, barů, restaurací, kulturních zařízení, sportovišť a podobně. Zatímco začátkem roku 2009 měl na mapě Evropy 8 milionů záznamů, nyní to už je skoro celých 18 milionů.

V čele žebříčku záznamů je Německo s 5 miliony, následuje Velká Británie a Francie po čtyřech milionech. Španělsko, kde Qype začal působit zhruba před rokem, má na svém kontě asi milion recenzí. Kromě toho Qype pomalu migruje i do Latinské Ameriky, již působí třeba v Brazílii. Kvůli konkurenční službě Yelp se s největší pravděpodobností nechystá do USA, kde je Yelp nepřekonatelnou jedničkou, mnohem výhodnější strategií se totiž jeví expandovat do zatím neobsazených trhů.

Odělené jazykové verze

Qype funguje na tom principu, že do něj sami uživatelé vkládají odkazy na objekty, a k nim připojují recenze a komentáře. Existují různé jazykové verze, s tím, že jsou navzájem oddělené. Pokud si například jako preferovaný jazyk zadáte němčinu, neuvidíte recenze psané anglicky, španělsky a francouzsky.

Qype je v současné době ve svém oboru největší a nejrychleji rostoucí službou na trhu. Ve Velké Británii je čtyřikrát větší než zde mu konkurující Yelp, v Německu mají jeho stránky vyšší návštěvnost než místní verze Zlatých stránek.

Větší důraz na zapojení lidí

Co je velice zajímavé je směr, jakým se hodlá Qype vydat do budoucna. Jde mu totiž samozřejmě o co nejvyšší finanční výnosnost. Cestou jak toho dosáhnout je podle bývalého CEO společnosti (současným CEO je Stephen Taylor, bývalý šéf Yahoo Europe) a jejího majoritního vlastníka Stephana Uhrenbachera více zapojit lidi. Tím pravým by mělo být jakési přiblížení sociální síti. Více říká v rozhovoru pro TechCrunch.

Ne jako Foursquare, jiný než Google či Facebook říká Uhrenbacher

“Chceme být sociální jenom tak nějak zlehka. Nechceme nahradit existující sociální sítě,” reaguje na dohady o modelu podnikání ve stylu Foursquare. Jeho podnikání by se stále mělo točit okolo lokálních recenzí. Pokračuje: “Pokud se na to podíváte s odstupem, největšími hráči na online trhu jsou Google a Facebook. Okolo lokálního vyhledávání budete u Googlu z podstaty věci vždy mít mechanický přístup. Můžu si vyhledat něco, co znám jménem, nebo nějaký nadřazený pojem. Pak je tu ta část s tím, co lidé dělají. O tom co děláte, je Facebook. Přístup Qype je, na strategické úrovni, více zaměřen na to, jaké místo je zajímavé a jak a komu se líbí. To je naše oblast trhu. To je to, co Google ani Facebook nikdy nemohou dělat tak dobře.”

“Foursquare ukázal, že lidé mají rádi jiné způsoby jak přistupovat ke komunikaci o místech. Nás tyto způsoby zajímají, ale opravdovou výzvou je přijít s něčím, co by naší službě nevzalo její původní obsah a hodnotu. Kdyby mělo jít jen o to, že jsem někde byl, nebo že jsem tam byl víckrát než někdo jiný, byl by prvek sdílení doveden příliš daleko.” Uhrenbacher má totiž zato, že přestože se dnes vše točí kolem dění v reálném čase, recenze staré 6 měsíců si drží svou hodnotu pokud zrovna hledáte třeba místo, kde dobře vaří.

via Techcrunch

Total
0
Shares
Další články