Průvodce českými startupy: Miss Internet

Co týden, to jeden zajímavý český startup. To je náplň nové rubriky Těchinternetů, v níž vám představíme aktuální projekty domácích průkopníků internetu. O své myšlenky a názory se navíc vždy podělí také trojice investorů. Vše odstartujeme facebookovou Miss Internet od zakladatele portálu Libimseti.cz Oldy Neubergera, příště se vám představí neméně zajímavá služba Fakturoid.

Miss Internet je celosvětovou soutěží, která hledá nejkrásnější dívku internetu výhradně prostřednictvím aplikace na Facebooku. “Dříve bylo uspořádání takové globální aktivity nereálné. Studovat podmínky lokálních internetů a hledat partnery v jednotlivých zemích by bylo velmi nákladné. Dnes je tahle myšlenka možná díky existenci všudypřítomné sociální sítě. Přišli jsme s ní první a jediní, což je naší podstatnou výhodou,” říká zakladatel projektu Olda Neuberger.

Ten s nápadem přišel po úspěšném prodeji Libimseti.cz, čímž uzavřel dlouhou etapu svého života a nyní podle vlastních slov hledá nové globální výzvy. V projektu facebookové Miss Internet figuruje také jako privátní investor. “V červnu 2010 jsme dali dohromady pětičlenný tým internetových matadorů a pustili se do stavby aplikace pod hlavičkou DuckOnTruck. Od října jsme ve fázi funkční bety. Na aplikační logice i business modelu stále pracujeme,” shrnuje. Počáteční investice činila několi stovek tisíc korun a nyní se vyjednává o investici větší, která umožní celosvětový kick-off.

Soutěžit může každá dívka starší 18ti let. S registrací pošle svoje fotografie a vytvoří soutěžní profil, na kterém pak sbírá hlasy od kamarádů i široké veřejnosti. Vítězka je vyhlašována každý měsíc a prvních 50 postupuje do celosvětového ročního finále. “S televizí se nesrovnáváme, je to naštěstí formát, který jde úplně jinou cestou. Chceme dát co nejvíce dívkám možnost zkusit získat titul Miss a zúčastnit se mezinárodní soutěže, což pro ně v současném modelu lokálních televizních soutěží není možné,” vysvětluje Neuberger.

100 tisíc návštěvníků a Facebook Credits

Kromě atraktivity aplikace směřovalo nejvíce pozornosti na vytvoření funkčního business modelu. Uživatelé platí za hlasování, soutěžící se mohou zviditelnit nákupem VIP členství a mužům jejich VIP umožňuje kontaktovat dívky, které se jim líbí. Služba momentálně generuje několik desítek tisíc korun měsíčně, především od žen. Před Vánoci protla hranici 100 tisíc měsíčních uživatelů (MAU), po Novém roce se čísla rozbíhají od 60 tisíc uživatelů. Jde především o uživatele z České republiky, v dalších zemích se zatím aplikace testuje.

“Od žen je odezva skvělá, momentálně bychom rádi aktivněji zapojili muže. Máme představu, že celosvětově může mít o beauty soutěže zájem průměrně 10 procent facebookové populace, takže máme kam růst. Facebook nám dal hezký dárek k Vánocům, když nás několik dní po zaslání žádosti přizval mezi účastníky Facebook Credits Beta programu, což je stále poměrně exkluzivní záležitost. Jako druzí v republice jsme je ihned implementovali a nyní můžeme hodnotit první výsledky. Znamenalo to ale úplně předělat platební systém,” uzavírá Neuberger.

Názor investora

Ondřej Raška (@vondra), Miton Investment

Poté, co Olda prodal Líbímseti, začíná rozjíždět další projekty. Tohle se očividně daří. Je to obor, kterému v Čechách na netu rozumí nejvíc. Podle toho, o čem jsme se bavili na LeWeb, to není poslední projekt co plánuje.

Každopádně super nápad, super provedeno, MAU pěkně rostou. Myslím, že by tam šel ještě víc natlačit virální efekt přes sdílení toho, jak uživatel hlasuje. Víc lidi informovat o tom, že můžou. Asi bych se toho nebál. Z pohledu monetizace si myslím, že má ta appka pěkně zaděláno. Celé je to od začátku založeno na kreditech, je tam i posílání dárků. Jen nad tím mít dobrou analytiku a sledovat kdy, kde, kdo odchází, sdílí nebo platí. A pak ladit a ladit.

Ondřej Bartoš, Credo Ventures

První dojem byl velmi negativní – nezdálo se mi, že by si český internet zasloužil reinkarnaci té frašky, o níž by nebýt toho, že jeden ročník vyhrála přítelkyně Jaromíra Jágra, nebylo příliš vědět… Nicméně, pak jsem se na Miss Internet podíval a byl jsem mile překvapen. Zajímavě pojatá soutěž krásy s jednoznačně mezinárodními ambicemi, s business modelem, který je ověřený a mohl by i na takovouto aplikaci zafungovat. Takže klíčovou obavou zůstává, jestli chlapci zvládnou marketing a využijí náskoku a domény k tomu, aby se stali viditelnou a známou soutěží, ehm aplikací, ehm businessem…

Pavel Doležal, zakladatel Ataxo

Mně se to moc líbí. Miss Internet byla populární po skoro deset let v ČR, tak proč to nevzít ven. Nevim, zda už něco takového funguje venku, ale rozhodně je potřeba tomu časem dodat nějaký “punc” důležitosti. V Česku to bylo na přelomu tisíciletí děláno spoluprací s portály, pak to vypadalo “důležitě”. Otázkou je, jak toho dosáhnout v celosvětovém měřítku.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Startupcamp už zná program, nabídne i cestu do Valley

Úspěšný slovenský formát pravidelných nedělních setkání podnikavců a inovátorů ze všech oblastí začíná svou tradici i v Česku. Poprvé 30. září a pak každou poslední neděli v měsíci. Jak velí původní slovenská tradice a receptura, oficiální program akce bude v první řadě svižný - těšte se proto na úderné 15minutové přednášky, několik pitchů a pak už jen volný networking.