Projekt Humai chce oživit mrtvé. Z jejich osobnosti udělá aplikaci

Startup jménem Humai si vytyčil velmi ambiciózní cíle. Chce totiž učinit člověka v podstatě nesmrtelným, a to tím, že přenese jeho mozek do robotického těla. Než to bude možné, doufá zakladatel firmy Josh Bocanegra v to, že se mu podaří osobnost zemřelého přetvořit v aplikaci. Díky ní si pak budou moci blízcí se zesnulým i nadále dopisovat.

Bocanegrovy vize jsou ale v současnosti spíše snové, než reálné. Mladý pětadvacetiletý podnikatel totiž zatím spíše sonduje možnosti, jako jediný ze tří spoluzakladatelů projektu se mu věnuje na plný úvazek. Přitom sám nemá zkušenosti v patřičných oborech, tedy především v oblasti robotiky nebo umělé inteligence. Bocanegra ovšem tvrdí, že je schopen díky penězům z ostatních projektů vývoj financovat.

Možná ale zatím jen sonduje zájem o takový projekt. Podobný postup totiž zvolil již u kontroverzního projektu LoveRoom, což je jakási kombinace Airbnb a seznamky Tinder. I tento projekt se podařilo Bocanegrovi zviditelnit ještě před tím, než se pustil do jeho realizace, v současnosti však má prý tato zvláštní randící služba 20 000 aktivních členů. A údajně se chystá realityshow, která bude na službě založena.

Dříve provozoval mladý podnikatel službu Beats4Real, která nabízela produkční služby hudebníkům a později se zabývala konzultacemi v oblasti marketingu pro hudební producenty. Její webové stránky však již nefungují.

Bocanegra tedy nemá kdovíjaký předpoklad k tomu, aby se svou vizí uspěl, skeptičtí jsou k tomu i odborníci v oboru. Pro server Techinsider.io se například profesor Peter Bock vyjádřil v tom smyslu, že jde o záležitost, která vyžaduje asi 20 člověko-roků práce. Odhaduje, že tým zkušených expertů v oboru umělé inteligence, statistiky, lingvistiky a dalších, by potřeboval asi 2,5 milionu dolarů, aby dosáhl výraznějšího pokroku. Jiní odborníci jsou ještě skeptičtější, tvrdí, že vývojem umělé inteligence, která by dovedla vést s člověkem konverzaci, se zabývá celá řada firem, univerzit i dalších výzkumných institucí a není důvod, proč by měla jedna malá firma v následujících několika letech učinit větší pokrok, než jaký obor udělal za 50 let existence.

"Our project 'Atom & Eve' will focus on creating artificial bodies." Zdroj: Facebook Humai.
“Our project ‘Atom & Eve’ will focus on creating artificial bodies.” Zdroj: Facebook Humai.

Podnikatel, který vyrostl v newyorském Bronxu a momentálně žije v Los Angeles ale tvrdí, že Humai je projekt, kterému se chce věnovat dlouhodobě, že nejde pouze o malý a krátký experiment. V prvotní fázi projektu chtějí jeho autoři sbírat data o osobnostech lidí a učit se s nimi zacházet. Databázi informací o osobnosti člověka by měly tvořit jeho textové zprávy, zprávy a posty na sociálních sítích, e-maily a další. Bocanegra tvrdí, že algoritmus, který by data sbíral a analyzoval, by mohl mít hotový zhruba v roce 2017.

Následně by pak mohla vzniknout ona aplikace, která by umožňovala s osobností takto analyzované osoby konverzovat. V aplikaci by jednoduše mohl uživatel dané osobě poslat zprávu, a dostat od ní odpověď, jako třeba v případě klasické SMS. Kdy by mohla taková aplikace vzniknout, je otázkou.

Teprve o hodně později by pak mohla firma dojít do fáze, kdy by měla umět implantovat lidský mozek do bionického těla. To, co zní i dnes jako naprostá sci-fi, má podle Bocanegry trvat asi 30 let. Inu, na jednoho troufalého podnikatele s vizí je to trochu moc „možná“ a „kdyby“. Nicméně jisté je, že něčím podobným se mladý Američan nezabývá sám a tak ať už uspěje nebo ne, podobná myšlenka bude žít dál.

Total
0
Shares
Další články
Ilustrační foto. Zdroj: Flickr.com, McBeth
Přečtěte si více

Byznys za miliony dolarů? Gamifikace učení. Češi si v něm libují a vydělávají

Na to, že Češi si se vzděláním často moc hlavu nelámou, patří tuzemsko k předním vývojářům vzdělávacích aplikací. Ať už jde o kluky, kteří svůj byznys staví na helmě s virtuální realitou nebo webové aplikace, ukrojit si z koláče výuky chce stále více startupů. A zatím to vypadá, že poměrně úspěšně. Český trh je malý, ale ve světě se na vzdělávání dalších generací nebojí pustit pěkných pár peněz. A tak míří české vzdělávací startupy hlavně za hranice.