Tři miliardy lidí, osmadvacet zemí na pěti kontinentech. Teď už i v Česku. Jak jsme už na začátku prázdnin prorokovali, Foodpanda pokračuje v rychlé expanzi do celého světa. “Česko je velmi rychle rostoucí trh. Doufáme, že díky naší schopnosti rychle obsazovat nové trhy nám pomůže k úspěchu,” tvrdí v tiskové správě Peter Varga, šéf tuzemské pobočky.
Osobnost šéfa je sama o sobě zajímavá pro celý průběh souboje o nový trh. Peter Varga má za sebou totiž kariéru v SocialBakers, ale třeba i ve Slevomatu. Koneckonců diskuse nad tím už jede na Twitteru.
(CZ) Tohle bude zajmavý souboj. Ex-Socialbakers/Ex-Slevomat Peter Vagra aka foodpanda.cz vs. @tomcuprcz a jeho damejidlo.cz
— Lukas Stibor (@lukasstibor) August 19, 2013
Český trh, si díky DámeJídlo.cz (podívejte se na půl roku starý rozhovor s Tomášem Čuprem) a možná částečně JídloTeď.cz teprve na rozvážky začíná zvykat. Nový velký hráč by mohl celou scénu pořádně rozjet. Bude to ale možná chvilku trvat. Česká Foodpanda totiž operuje hlavně v Praze a svou regionální síť si, narozdíl od tuzemských projektů, teprve buduje.
Konkurence už se přitom vrhá na Slovensko. “Od začátku září spustíme kurýrní službu v Bratislavě a do konce roku chceme vyřizovat deset tisíc objednávek měsíčně,” popisuje plány další expanze služby DámeJídlo její zakladatel Tomáš Čupr.
Panda se nebojí koupit jedničku
Panda řádí ale i v cizině. V našem regionu už služba funguje v Rusku, Polsku a Maďarsku. V Brazílii momentálně kupuje místní konkurenci Megamenu. Minulý týden si služba, která na jihu Ameriky funguje pod názvem hellofood pohltila svého konkurenta Jánamesa. Podobně, jako to už provedla třeba v Singapuru nebo v Maďarsku.
V zádech má peníze z velkého Ruska. Dmitry Falkovich a jeho fond Phenomen Ventures totiž nejsou žádná ořezávátka. A to i přesto, že fungují teprve dva roky. Stihli si pořídit podíly ve službách jako FAB, Virool (služba na generování views pro “virální videa”), Mail.ru (IPO v roce 2010 za solidních 5 miliard dolarů), Hailo (online taxi dispečink podobný Uberu) a dalších. Foodpanda zároveň prošla jedním z nejúspěšnějších inkubátorů Rocket Internet, který se zapojil i do samotného financování služby.