Poslouží k přihlašování do geolokačních služeb obličeje?

Možná je to stokrát ohrané klišé, ale začít toto téma jinak než odkazem na film Minority Report je prostě nemožné. Zatímco v Japonsku vznikají billboardy, které prostřednictvím analýzy obličejů kolemjdoucích sbírají demografická data určená k reklamním účelům, v západní části světa se rodí sice odlišná, ale neméně mrazivá technologie – automatické přihlašování do geolokačních služeb díky rozpoznání obličeje.

Podnikatel v oblasti technologií a majitel společnosti Dallas Mavericks Mark Cuban v nedávné době investoval do videoslužby, která umí rozpoznat počet lidí v určitém čase na určitém místě. V tuto chvíli je technologie využívána zejména pro bezpečnost a k analyzování dopravních vzorců, Cuban s ní však má dalekosáhlé plány. Dalším krokem by podle jeho blogu mělo být přidání funkce rozpoznávání obličejů, která otevře dveře automatickému přihlašování do geolokačních aplikací.

Velký bratr a tak dál

„Nebudete se muset přihlašovat do konkrétní aplikace, my už budeme vědět, že tam jste,“ znějí Cubanova slova, která působí jako ze sci-fi. Nebo možná z hororu. Příklad japonských billboardů ale ukazuje, že plány tohoto fanouška nových technologií jsou nejspíš celkem dobře realizovatelné. Čeká ho ale ještě dlouhá cesta, neboť i již fungující japonská technologie zatím umí jen anonymně rozpoznat pohlaví člověka a přibližný věk. V tuto chvíli jí Japonci testují na jedenácti nádražích, cílem je získat informace o pohlaví a věku kolemjdoucího ve spojení s mírou jeho zájmu o dané reklamní sdělení (viz video).

Za hlavní nevýhodu geolokačních softwarů považuje Cuban právě nutnost manuálního přihlášení, které podle něj spoustu potenciálních uživatelů nevědomky odrazuje. Za vhodné řešení nicméně nepovažuje ani aplikaci běžící na pozadí telefonu. Cuban se tak rozhodl prošlápnout cestičku, jež je z nabízejících se řešení nejvíce technicky náročná a zároveň velmi kontroverzní. Za cíl si zvolil přinést službu, jež člověka automaticky přihlásí do geolokační aplikace na základě jeho obličeje vždy, když vstoupí do systémem vybavené instituce, podniku či obchodu. Zásadní otázkou do budoucna je, zda široká veřejnost přijme takový produkt jako skutečně nápomocný, nebo mu dá červenou kvůli přílišnému zásahu do soukromí.

Via WW, Adverlab

Total
0
Shares
Další články