Nový fenomén Formspring.me už láká i marketéry

Stále populárnější služba, která uživatelům umožňuje zeptat se kohokoli na cokoli, už překonala hranici 700 milionů položených otázek a velké značky proto přicházejí s prvními kampaněmi. A není divu. Také kolem sebe objevujete tolik známých, kteří této službě propadli?

Princip služby Formspring.me je velice jednoduchý, jak už to tak u hitů poslední doby typu Chatroulette bývá. Každému, kdo si na ní vytvoří účet, mohou ostatní pokládat zcela libovolné otázky a on na ně může zcela libovolně odpovídat. Do letošního ledna tento princip oslovil přibližně milion uživatelů, což rozhodně není špatně. Jenže nyní, ani ne půl roku poté, už hlásí neskutečných 12 milionů uživatelů, kteří si vzájemně položili 700 milionů otázek. A to je hranice, kdy se začínají dít věci…

Reklama, známka úspěchu

S prudkým růstem uživatelské základny se oživil také zájem firem, které mají zájem potencionální zákazníky oslovit. Minulý měsíc tam svou kampaň na podporu prodeje modelu Uno v Brazílii spustil Fiat, novou stránku na podporu image značky teprve nedávno spustil i Red Bull. Zde se na ní můžete podívat a udělat si tak nejlepší obrázek o tom, jak široké možnosti tento způsob komunikace nabízí. Také jeden ze šéfů Marvelu Tom Brevoort pravidelně odpovídá na dotazy fanoušků, kterých stihl vyřídit už přes tři tisíce.

Počet uživatelů, který Formspring.me přibývá každý měsíc

Formspring.me jen těžko hledá konkurenci coby nenucený, naprosto otevřený a velice jednoduchý způsob komunikace s příznivci i možnými odpůrci značky. Jeho možnosti jsou navíc takřka neomezené, protože si v něm vážně můžete dovolit skoro cokoli a jeho uživatelé to tak dokonce chtějí. A jak už trefně poznamenali někteří zahraniční komentátoři, to největší kouzlo služby je v tom, že vás nechá donekonečna žvanit o sobě, aniž byste působili jako naprostý narcis.

Složení návštěvníků podle věku

Na rozdíl od jiných obdobných nápadů se princip Formspring.me nezrodil na zelené louce. Společnost jménem Formspring už existuje řadu let, v minulosti však byla platformou, na které si lidé mohli vytvářet internetová fóra. Její tvůrci postupně zjistili, jak obrovské procento lidí je využívá výhradně pro tvorbu takzvaných Q&A, tedy diskuzí typu otázek a odpovědí. Původní služba proto byla přejmenována na Formstack a na konci minulého roku vznikl Formspring.me. Dokážete si ho představit jako nástroj firemní komunikace se zákazníky i vy?

Via TC

Total
0
Shares
Další články