Nejžhavější startupy dneška? Podívejte se na finalisty Disrupt

V New Yorku teprve dnes v ranních hodinách našeho času skončil několikadenní festival startupů TechCrunch Disrupt organizovaný technologickým blogem TechCrunch. Přes 30 začínajících společností se utkalo nejen o finanční cenu a pohár pro vítěze, ale také o mediální publicitu a zájem investorů. Pojďme si představit šestici těch nejlepších.

Během třídenního festivalu startupů TechCrunch Disrupt v New York City bylo představeno 32 společností, ucházejících se o 50 tisíc dolarů a pohár pro vítěze Disrupt Cup. Nejprve byla vybrána finálová šestka, ta se pak v závěrečných hodinách festivalu utkala mezi sebou. Pojďme se podívat na tyto společnosti a jejich nápady v tom pořadí, jak se nakonec umístily. Vyhrál startup Getaround, zaměřený na pronájem osobních vozidel přes mobilní a webovou aplikaci. V těsném závěsu se umístily Sonar, taktéž mobilní aplikace, tentokrát s cílem propojování lidí, a BillGuard, první “antivirus” pro karetní finanční transakce. Třemi méně úspěšnými finalisty byly služby Do@, ccLoop a InvoiceASAP.

Getaround

Getaround

U pětičlenné poroty, v níž nechyběla tak známá jména jako Marissa Mayer z Googlu či investor Fred Wilson, nakonec nejvíce zabodovala aplikace Getaround. Ta stojí na faktu, že 250 milionů osobních vozů ve vlastnictví Američanů stojí ladem v průměru 22 hodin denně. To je přitom čas, kdy by svým majitelům mohly tyto auta vydělávat peníze, například tak, že by je půjčili sousedům. A právě zde do hry vstupuje Getaround, který tento pronájem zprostředkuje. Samozřejmostí je pojištění vozidla v ceně, pro případ nehody nebo jiných problémů, které bude následně za majitele vozu řešit přímo společnost. Během prvního dne po ostrém spuštění (které proběhlo v den prvního představení startupu na Disruptu) se registrovalo asi 1600 majitelů vozů, což činí 20 procent množství z aut, která nabízí největší podobná americká služba ZipCar.

BillGuard

BillGuardRočně proběhnou v USA podvodné, nejasné nebo jiným způsobem nepoctivé transakce za 7 miliard dolarů, banky z nich ale zachytí pouze třetinu, zbytek si musí hlídat uživatelé sami. Žel bohu, devět z deseti majitelů platebních karet na to nemá buďto čas, nebo trpělivost. Situaci se rozhodl vyřešit startup BillGuard, kam mohou uživatelé zaregistrovat svou platební kartu. Služba jim následně bude každý den skenovat provedené transakce a sledovat, zda některé z nich nejsou podezřelé. Nalezne-li takové, zašle uživateli email. Kromě vlastního algoritmu a způsobů, jak různé skryté platby odhalovat, má BillGuard k dispozici také databázi tvořenou samotnými uživateli. Najde-li některý z nich podezřelou transakci a označí ji, uloží její detaily BillGuard na cloudu a následně upozorní každého uživatele, u něhož se objeví podobná  transakce, aby si ji zkontroloval.

Sonar

SonarTřetí startup, který porotce nadprůměrně zaujal, nese název Sonar a zaměřuje se na mobilní propojování lidí na základě geolokace a dat ze sociálních sítí. Sonar zpracuje veškeré informace, ke kterým má přístup v různých aplikacích a sociálních sítích, od Facebooku a Twitteru, přes Instagram až po Foursquare. Když pak uživatel přijde kamkoliv mezi lidi, aplikace mu ukáže seznam všech osob vyskytujících se poblíž, ke kterým nalezla nějaký vztah – ať už společného přítele na Facebooku, osobu, kterou uživatel sleduje na Twitteru, nebo někoho, kdo sdílí zálibu v death metalu.

ccLoop

Tento startup je poměrně zajímavým řešením e-mailové komunikace. Umožňuje vytvářet mailing listy, tzv. Loopy, propojené s vlastní webovou stránkou. Mailing listy lze poté snadno sdílet a vyhledávat v nich, což by mělo zabránit ztrátě informací. Všechno probíhá přímo v e-mailovém inboxu, kromě toho jsou k dispozici různé virální nástroje a také prémiové balíčky.

InvoiceASAP

Tato aplikace umožňuje rychlou tvorbu a správu faktur a dalších účetních dokumentů přímo na cloudu (vzpomínáte na Fakturoid?). K dispozici je mobilní varianta, která z telefonu udělá důležitý nástroj pro správu financí. K odeslaným fakturám je v případě prémiového balíčku, který stojí 7 dolarů na měsíc, možno přidávat média, od obrázků, přes text až po hlasové zprávy. Za 10 dolarů měsíčně je možnost propojení s interními účetními systémy. Veškerá data jsou zálohována na cloudu.

Do@

Posledním startupem z finálové šestky byl vyhledávač Do@ (Doat). Ten využívá odlišností mobilního prostřední od obyčejného webu, když na zadaná hesla vyhledává odpovídající obsah z celé řady mobilních aplikací. Například bude-li se dotaz týkat filmu, nabídne hesla z aplikací IMDB, Flixster či MovieClips. Velkou výhodou je, že uživatel Do@ nemusí mít žádnou z těchto aplikací nainstalovanou k tomu, aby mu přes vyhledávač byl dostupný její obsah. Do@ je zároveň výbornou reklamou pro všechny zmiňované aplikace, protože jim může přivést další uživatele. Monetizace je naplánovaná přes reklamy a sponzorované odkazy.

Via TC, TNW

Total
0
Shares
Další články