Nejzajímavější startupy druhého dne The Next Web

Pomocník pro každého hatera, televize z vaší RSS čtečky nebo odpověď na nekonečné problémy s plánováním schůzek. Z desítek startupů, které se pohybovaly na konferenci The Next Web, jsme sice nezvládli ani polovinu, přesto jsme ale potkali pár z různých důvodů zajímavých projektů – byť to nutně neznamená, že bychom vždy věřili v jejich úspěch.

Stejně jako v minulém roce, i letos  jsme vyrazili na amsterodamskou konferenci The Next Web. Také proto, že jste nám na to přispěli, za což vám patří velký dík. Loni jsme odtud přivezli přehled zajímavých prezentací i nejzajímavějších startupů a ani tentokrát tomu nebude jinak. Které týmy nás nejvíce zaujaly první den už víte, jak to ale bylo den druhý?

Gui.de

Čtečky, RSS kanály či sociální sítě můžou být skvělým informačním zdrojem, ale pouze pro chvíle, kdy jste připraveni konzumovat obsah aktivně. Jakmile dojde na pasivní konzumaci třeba při cvičení nebo vaření, obvykle nastupuje stará dobrá televize nebo rádio. Společnost Gui.de to řeší automatickou proměnou statického obsahu na dynamický a dokáže v reálném čase vytvořit vysílání na základě vašich vlastních oblíbených zdrojů. Součástí je i “moderátor”, tedy 3D avatar předčítající jednotlivé zprávy.

Zajímavostí je třeba možnost upravit moderátora na základě přání konkrétní firmy nebo do podoby známé postavy, vydavatelé zase mohou dodat vlastní dabing. Aktuálně je služba limitována hlavně možnostmi technologií pro převod textu na hlas, síla týmu nicméně leží především v bezmála deseti patentech na rozhýbání statického obsahu, takže výsledkem nakonec může být i něco úplně jiného. Společnost za sebou má také investici milionu dolarů.

Meetin.gs

Kromě toho, že finský zakladatel téhle služby vypadá jako nějaká svérázná postavička z Harryho Pottera, nám především už první větou zabrnkal na tu správnou strunu. Protože jsme přesně ti, kteří se v návalu schůzek nestíhají na jednotlivá setkání připravit, a pak 15 minut před začátkem zoufale lovíme informace v e-mailu, kalendářích a jinde (alespoň už víte, proč chodíme furt pozdě). Meetin.gs tohle řeší za vás, protože si umí sama vytahat informace z mailů či kalendářů, najít ty správné, poskládat je dohromady a ještě doplnit třeba o podklady z Dropboxu. Zároveň se pak postará o notifikace, vytvoření denního plánu, analytiku a podobně.

Ona je tedy celá věc o něco rozsáhlejší, protože službu můžete využít jako platformu, kde začnete schůzky přímo vytvářet, zakládat pro ně speciální stránky se všemi informacemi a zvát účastníky, ale právě výše zmíněné využití se nám na první pohled jeví jako nejzajímavější. Samozřejmě bude otázkou, nakolik spolehlivě dokáže Meetin.gs najít vše podstatné, ale zatím je šestičlenný tým se svým produktem na trhu jen krátce, takže mu ještě dopřejeme nějaký čas hájení.

Hater

Debat o tlačítku Dislike na Facebooku a dalších přáních tohoto typu už jste určitě slyšeli spousty. Na podobných negativních emocích se svou službu rozhodli vystavět tvůrci iOS aplikace Hater. Na principu blízkém Instagramu nebo Twitteru dělá přesně to, co byste od ní čekali – nechá vás sdílet s přáteli věci, které nesnášíte. Spuštěna byla na letošním SXSW a od té doby přilákala několik desítek tisíc uživatelů.

Vlastně nám to nepřipadá jako žádný velký hit, ale dostali jsme tu super hatovací nálepky a u stánku byla moc hezká slečna. Zajímavé také je, že po vší té nenávisti vůči podobným službám, které sázejí jen na cool faktor a honění uživatelů bez ohledu na reálné příjmy (tvůrci Hateru přiznávají, že monetizace je zatím vůbec nezajímá), se touto cestou stále vydávají další. I hate startups without business plans!

Tyba

Víte, co je jedním z problémů LinkedIn? Jen 1,7 procenta uživatelů jsou junioři na začátku své kariéry, kteří nemají více než rok zkušeností. Pokud ale jako mnoho jiných firem máte hlad právě po talentovaných mladých lidech, mohla by vás zajímat Tyba. Jde na to v podstatě přes design, protože lidem umožňuje vytvářet si své osobní profesní stránky plné nejrůznějšího obsahu a s kvalitním zpracováním. Firmy pak na takových stránkách najdou o každém kandidátovi přibližně 150 relevantních informací, a protože si je prý uživatelé oblíbili, sami je sdílejí se světem a udržují aktuální.

Firma aktuálně odstartovala s 80 vybranými společnostmi, mezi nimiž je třeba UniCredit nebo Deutsche Telekom. Velké firmy za přístup platí kolem 20 tisíc eur ročně, startupy tisícovku, a Tyba nyní otevírá kanceláře také v Mnichově a Amsterodamu. Expanze probíhá postupně, protože tým se na novém trhu vždy snaží vytipovat potenciálně nejsilnější odvětví (z hlediska poptávky i potenciální nabídky) a s nimi pak úzce spolupracovat a vybudovat si na místě silnou značku.

Monolith

Microsoft se dá kritizovat za spoustu věcí, ale nelze mu upřít, že svým Kinectem a hlavně jeho dostupností pomohl ke zrodu velké spousty zajímavých projektů. Jedním z nich je i Monolith, který se rozhodl vytvořit analytiku pro offline prostředí. Jeho přístroje rozmístěné v obchodech umožňují sledovat chování zákazníků, jejich trasy, věk či pohlaví, poznávat věrné klienty, kombinovat data s útratami a podobně. Obchodníkům ovšem neservíruje pouze data, na základě kombinace technologie s psychologií jim zároveň dokáže nabídnout nejrůznější doporučení.

Monolith není první ani poslední firmou v téhle oblasti, má ale za sebou zajímavý tým (ex Salesforce či Yahoo), kterému se první firmu podařilo prodat krátce po dvacítce letech za půl milionu dolarů. Funguje už také v některých prodejnách Nike a mezi další partnery patří T-Mobile nebo Johnson & Johnson.  Obecně jde o moc zajímavou oblast, kam se v poslední době směřuje nemalá pozornost.

Total
0
Shares
Další články