Najděte skulinu na trhu. Kinnek třeba přiměli restaurace přestat používat Zlaté stránky

Na internetu stále zůstává spousta prázdného prostoru, která šikovným nápadům dokáže vydělat peníze. Jde samozřejmě hlavně o ty obory, které se neposunuly ani přes digitální pokrok. Věděli jste například, že majitelé malých restaurací a pekáren třeba i ve Spojených státech stále hledají své dodavatele ve žlutých stránkách? Objevení takových skulinek může přinést miliony.
Ilustrační foto. Zdroj: Flickr, Thomas Hawk

Příkladem je společnost Kinnek, kterou založili Rui Ma a Karthik Sridharan v New Yorku. Přišli službou, která má za cíl hledat a spojovat malé obchodníky s prodejci jídla. Většina z nich totiž nepoužíval pro podobné spojení internet. Narazili na opravdu prázdný trh, což potvrzuje i nedávná investice 10 milionů dolarů, jak uvádí Venture Beat.

Kinnek funguje jako seznam i tržnice. Maloobchodníci po nalogování vyplní požadavek se vším, co potřebují, a přidají cenovou nabídku. Prodejci zboží na ně můžou reagovat svou nabídkou. Pokud není ideální, v rámci sítě se obě strany můžou dál dohadovat na podmínkách.

Ilustrační foto - tržnice. Zdroj: Flickr, NCinDC
Ilustrační foto – tržnice. Zdroj: Flickr, NCinDC

“Malí obchodníci jsou ohledně nákupů ztraceni na území nikoho. Nemůžou najít na Amazonu, co potřebují, a nemají zároveň tolik peněz, jako nejbohatší firmy s propracovanými softwarovými systémy a celými nákupními týmy,” vysvětluje Sridharan.

Ještě jsme pořádně nezačali

Platba probíhá offline, ale zřejmě jen dočasně. Kinnek pomalu plánuje, že nějakou formu podpory online plateb do systému zavede. Zatím vydělává jen na poplatcích, které vybírá od prodejců zboží. Ti musí být na síti registrovaní.

“Když googlujete jako malý obchod věci, které potřebujete… Zkrátka nic nenajdete. Na internetu nejsou přístupné dobré zdroje, které by stály za smysluplný nákup, kde by bylo možné porovnávat produkty, najít recenze,” vysvětluje Josh Hannah, generální partner Matrix Partners, jednoho z investorů.

Právě restaurace, pekárny a malí výrobci potravin tvoří největší část uživatelů Kinneku, kteří na něm nakupují. Segmentem jídla ale projekt skončit nechce. Plánuje se vrhnout na ubytování, stavebnictví, vyšší vzdělávání, ale i farmaceutický nebo chemický průmysl.

ma sridharan kinnek
Ma Sridharan Kinnek. Zdroj: TechCrunch

Zněkolikanásobíme počet zaměstnanců

Kinnek má dobře nakročeno po celou dobu své existence, což jsou momentálně dva roky. Dokázal zaujmout už na akcelerátorech, kterých se účastnil. Po absolvování akceleračního programu Angelpad našel u investorů počáteční tři miliony dolarů, zájem projevily třeba SV Angel nebo CrunchFund.

A někteří mu věští podobnou budoucnost, jakou teď prochází Alibaba – údajně jde o novou generaci takového projektu. “Jde o velmi inspirativní lidi s velkou energií a nadšením. Opravdu rozumí zákazníkům. Nejzřejmější a zároveň nejúžasnější věcí na tom všem je to, že jen co tito kluci dostali věci do pohybu, můžou už se pochlubit vysokými objemy transakcí,” dodal Hannah.

Kinnek zatím funguje v 15členném týmu. Za nové peníze plánuje najmout další lidi, a to jak na technické pozice, tak i na marketingové. A nejsou žádní troškaři. V mladé firmě má práci během příštího roku najít “několik tuctů” lidí.

Total
0
Shares
Další články