MyLikes, aneb vyberte si, jakou reklamu na svém webu chcete

Čerstvě spuštěný reklamní start-up MyLikes nechává zcela na vydavatelích internetového obsahu, jaké reklamy se jim líbí a chtějí je uveřejnit. Výsledkem má být výrazně lepší cílení a silný vztah inzerent-vydavatel.

Absolutní kontrola nad reklamou proudící skrze váš web, přímý peněžní podíl na její úspěšnosti a namísto nejasných smluv s anonymní agenturou jednoduché napojení přímo na inzerenty. Přesně to přináší společnost MyLikes do až překvapivě dlouho inovacemi netknutých vztahů mezi vydavateli, inzerenty a reklamními agenturami na internetu.

I Like It

MyLikes vytváří rozsáhlou databázi reklam určených pro on-line prostředí, které si inzerenti vytvářejí podle svých představ. Do této databáze pak bez dalších prostředníků mají přístup přímo vydavatelé a majitelé stránek. Ti si sami vyberou, které reklamy se líbí jim a potenciálně i jejich čtenářům. Výhoda toho přístupu je nasnadě – vydavatelé obsahu mají sami objektivně nejlepší přehled, kdo jsou jejich čtenáři. K dobrému odhadu je navíc dobře motivují peněžní podíly z úspěšnosti dané reklamy, které nahrazují klasické paušální platby.

V momentě, kdy správce webu označí některou z nabízených reklam slůvkem „Like“, má hned tři možnosti, jak jí použít. Buď jí klasicky překopíruje na svoje stránky formou banneru tak, jak je, nebo se o ní zmíní ve svém Twitter kanálu či napíše příspěvek na blog. Sám MyLikes k takovým odkazům přidá jasně viditelné označení, že se jedná o reklamní obsah. Tím, že vypadává prostředník ve formě agentury, se takové doporučení založené na vlastních preferencích stává mnohem relevantnější a z hlediska návštěvníka dost možná i věrohodnější.

Spravedlivá odměna

S každým kliknutím na některý z těchto odkazů se zvyšuje odměna pro majitele stránek, která je placená z investice inzerenta. Ten zase může těžit z toho, že se nad vhodným umístěním reklamy vlastně zamýšlí sama cílová skupina a ne jen agentura na základě nějakého marketingového průzkumu. V současnosti MyLikes coby čerstvý start-up nevybírá žádnou formou podílu, během několika měsíců s tím ale plánuje začít. Pohybovat se bude pod 10 procenty.

Via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

StartupYard oznámil svých devět startupů

Druhý ročník akceleračního programu StartupYard už zná svoje účastníky. "Na začátku jsem se obávali, zda potkáme alespoň pět dobrých startupů pro akcelerační program. Ale našli jsme tolik kvalitních týmů ze střední Evropy, že jsme nakonec přijali devět startupů," říká Nikola Rafaj. Které týmy to jsou?