Mobilní aplikace Klik rozpozná obličeje ještě před vyfocením

Automatické rozpoznávání obličejů je sice zabudované do Facebooku proto, aby uživatelům ušetřilo práci s označováním, ani to ale tvůrcům mobilní aplikace Klik nepřijde dostatečné. Jejich výtvor dokáže obličeje rozeznat a označit ještě předtím, než je vyfotíte.

Klik samozřejmě ke svému fungování potřebuje dostatek dat o obličeji daného člověka, jinak jej pozná jen těžko. K tomuto účelu uživatel po nainstalování propojí aplikaci s Facebookem, kde si Klik stáhne všechny jeho fotky a fotky jeho přátel a zanalyzuje všechny obličeje, které jsou na těchto fotografiích označené. Tento proces může v extrémních případech trvat třeba i den nebo déle.

Rozeznávání obličejů s aplikací Klik

Výsledek ovšem stojí za to, tedy alespoň pro někoho. Klik nejenže pomůže s označením obrázků a jejich nahráním na Facebook, Twitter, do e-mailu a také na svou vlastní sociální síť, ale také dokáže obličeje identifikovat již při focení. Stačí namířit fotoaparát na obličej, který Klik zná, a aplikace k němu okamžitě přiloží jméno. Pro případ, že by se zmýlila, je možné z nabídky vybrat toho, o čí obličej se jedná. Klik se tímto způsobem učí a nemělo by být příliš pravděpodobné, že by se u jedné osoby zmýlil několikrát.

Za aplikací stojí izraelský startup Face.com, který již nyní poskytuje asi 45 tisícům zákazníků po celém světě software pro automatické rozeznávání obličejů, například za účelem nalogování se do počítače. V roce 2010 dostal startup investici 4,3 milionu dolarů od ruského vyhledávače Yandex. Klik je prozatím k dispozici pouze na iPhony.

Zdá se, že na slovech Roberta Scobla o tom, že soukromí je přežitek a už brzy se to ukáže, možná něco bude.

Via ATD

Total
0
Shares
Další články
Mark Startup School, Zdroj: Flickr.com, Robert Scoble
Přečtěte si více

Inspirujte se: 7 věcí, které můžete beztrestně ukrást od konkurence. Včetně informací o fanoušcích

Základ řady startupů stojí na nápadech, které jejich tvůrci viděli někde jinde. Napadlo vás ale inspirovat se i konkurenčními postupy, demografií jejich online zákazníků nebo dokonce cizími požadavky v zákaznické podpoře? Je to výhodné: ukradněte přání uživatelů a získejte je na svou stranu – jednoduše, beztrestně a rychle. Přinášíme sedm rychlých typů, jak na to.