Mladý umělec s autismem získal díky StartUpStartu investici na rozvoj značky Maappi

Matěj Hošek je na první pohled obyčejný třináctiletý kluk, který chodí do školy a ve volném čase kreslí. Matěj ovšem trpí těžkou formou Aspergerova syndromu. Přesto lze jeho kresby najít kromě jeho vlastního oblečení i na produktech značky Adidas. Do budoucna navíc chystá spolupráce se značkami jako Marco Polo, Converse, Happy Socks a­ dalšími. A na to je potřeba kapitál.

Matějovým hlavním produktem je kreslení map, které mu jde díky talentu pro představivost a paměť tak dobře, že jeho výtvory už na tričkách nebo mikinách dosáhly určitých úspěchů a zaujaly řadu potenciálních partnerů. Mimo jiné se jeho trička objevila tento rok na závodech Adidas Run Czech.

K určitému zlomu v Matějově kreslířské kariéře došlo na Prague Fashion Weeku v roce 2016, kde jeho kreslené mapy udělaly tak velký dojem, že se Matějovi rodiče rozhodli posunout synovo kreslení dále a založit firmu Maappi.

Maappi, která celý byznys dodnes zaštiťuje, je vedena převážně jeho otcem Martinem Hoškem, který projektu věnuje maximum svého času. Firma však v poslední době narazila na poměrně běžný problém celé řady začínajících projektů, které rostou příliš rychle. Poptávka po produktu byla neúměrně vyšší tomu, jaké byly logistické a finanční možnosti společnosti.

Projekt už sice za sebou má úspěšnou kampaň na Hithitu, kde vybral dvakrát tolik, než původně požadoval, ale přesto to nestačí. Více než půl milionu korun bylo investováno do výroby produktů pro ty, kteří projekt podpořili, a stavby stánku na míru. S ním plánuje Maappi objíždět různé akce.

Dvacet procent z firmy s přesahem

Firma proto začala aktivně shánět investora, který by expanzi výroby zafinancoval. Mimo jiné i prostřednictvím medií. A právě zde se s Matějovým příběhem a jeho unikátním produktem seznámil tým online platformy StartUpStart, která podobným projektům pomáhá při hledání investora. Po přečtení jednoho z článků se StartUpStart rozhodl, že se Maappi pokusí maximálně pomoci.

„Ten projekt se nám od začátku líbil. Maappi má velmi zajímavý produkt s poutavým příběhem. Je to projekt s mnohem hlubším přesahem a nejde jen o ‚klasický byznys‘. To je ideální materiál pro investory, takže jsme si řekli, že s jeho hledáním pomůžeme,“ komentuje spontánní rozhodnutí jednatel StartUpStart Michael Kabát.

Spolu s kolegou Jiřím Novotným tak rovnou kontaktovali Matějova otce, který jim oznámil, že investora by bylo ideální najít do konce března. „To nás trochu znervóznilo, protože najít investora v řádu pár týdnů bývá běžně skoro nemožné, ale i tak jsme do toho šli,“ popisuje Novotný. A zadařilo. Během vskutku bleskové akce se podařilo StartUpStartu najít pro Maappi investora během pouhých deseti dní.

Jiří Novotný, Matěj Hošek a Michael Kabát

Jako angel investor se rozhodl do projektu pro jeho přesah i velký mezinárodní potenciál vstoupit Filip Vančura. Čtyřiatřicetiletý podnikatel a jednatel společnosti Aviatic Media získal za částku pohybující se ve vyšších stovkách tisíc korun v Maappi dvacetiprocentní podíl. Celý proces hledání investora a poskytnutí samotných peněz nakonec trvalo jen tři týdny. Vzhledem k povaze celého projektu se také StartUpStart vzdal své obvyklé provize za zprostředkování.

Nový kapitál v Maappi by měl nyní zajistit dostatečnou výrobní kapacitu, aby lidé nemuseli na své zboží čekat klidně několik týdnů, jako je tomu nyní. Až vznikne z celého projektu dostatečně profitabilní byznys, plánuje Martin Hošek některé prostředky věnovat například asistentům, kteří se starají o podobně postižené děti.

Total
0
Shares
Další články