Mixamo založili Nazim Kareemi, dříve výrobce chipů snímajících pohyb, a Stefano Corazza, který vyvinul technologii, s jejíž pomocí Mixamo svoje animace vytváří. Většina podobných technologií využívá značky na těle člověka předvádějícícho snímaný pohyb, kromě nich má ale startup k dispozici i Corazzovu vlastní metodu, která se bez značek obejde. Firma má dva obchodní modely, přičemž nás běžné hráče zaujme zejména ten druhý.
Společnost jednak prodává animace tvůrcům her, kterým tak ušetří čas a peníze vynaložené na tvorbu animací. Animace se dají pořídit už v řádu několika desítek dolarů, a pokud si kupující pořídí dlouhodobou registraci, je cena dokonce okolo šesti dolarů. Sami developeři by přitom do každé jednotlivé animace museli investovat alespoň 100 a více dolarů.
Animace jako virtuální zboží
Zdaleka nejzajímavější je nicméně druhý obchodní model startupu, díky kterému se budou animace nabízet přímo hráčům her jako forma virtuálního zboží. Hráč bude mít možnost svého avatara vylepšit a za pár dolarů ho naučit třeba velice přesvědčivě tancovat nebo boxovat. Druhou a ještě lepší možností je pak volné sestavení vlastního avatara, kdy si hráč celou postavičku včetně všech jejích pohybů sestaví z připraveného menu.
Mixamo spolupracuje s celou řadou tvůrců her a v současnosti má předjednané další obchody a partnerství. V současnosti má 18 zamětnanců a v roce 2008 získala investici ve výši 5,5 milionu dolarů.
Via VB