Millennials nechtějí vlastnit nic. Startup pronajímající nábytek získal desítky milionů dolarů

Sharing is caring, a zdá se, že zejména millennials se opravdu starají. Mladí přicházející do nejproduktivnějšího věku jsou prostě jiní zákazníci, a služby, které využívají, tvoří novou ekonomiku. Mluvíme o té sdílené. Odráží nejen ve službách typu Uber, ale i v projektech nabízejících na pronájem prázdné místo v batohu, psa na jedno odpoledne, či nejnovější trend – pronájem nábytku.

Millennials, tedy generace narozená mezi lety 1980 a 2000, zároveň často od firem požaduje flexibilitu, a to nejen časovou, ale taky pracovního místa – s připojením na internet se dá pracovat v podstatě odkudkoliv na světě. Nechtějí se proto vázat na jedno město, ve kterém by kupovali nábytek a zařizovali vlastní bydlení.

To si uvědomil indický startup Furlenco umožňující pronájem nábytku za měsíční poplatek. Pomocí online platformy si jednoduše objednáte set, který požadujete, a firma se postará o jeho dovoz i pozdější odvoz.

A daří se mu – 15 tisícům zákazníkům momentálně pronajímá nábytek o hodnotě přibližně 370 milionů korun a minulý měsíc oznámil Series B investici ve výší 30 milionů amerických dolarů. V plánu je navýšení počet domácností na 200 tisíc v nejbližších třech letech a na milion v horizontu pěti.

„Millennials hledají vysokou kvalitu života ve všech aspektech, ať už jsou to jízdy Uberem nebo Ola [indická obdoba Liftaga – pozn. red.] jako protiklad autům, nebo velké výlety a úžasné gadgety. Skutečná otázka zní, proč by měli dělat kompromisy, když přijde na nábytek,“ cituje Huffington Post mluvčího Furlenca.

Tenhle startup na trhu přitom není jediný, milionové investice získali i Pepperfry.com nebo Urban Ladder s podobnými byznys modely.

NOwners

Nechuť mladých k vlastnictví se přitom netýká jen Indie. Třeba ti ve Spojených státech se studentskými půjčkami a v kontextu s finanční a hospodářskou krizí jsou na tom podobně. Taky dávají přednost sdílení.

Jamie Gutfreund, marketingový ředitel společnosti Deep Focus dělající tržní průzkumy chování mladistvých, proto pro generaci millennials vymyslel název „NOwners“. „Namísto toho, aby za něco zaplatili a pak se toho vzdali, když už to nemá hodnotu – výměna a další prodej dává millennials schopnost rozšiřovat hodnotu. Je to efektivní a zelené,“ cituje Gutfreunda portál Business Insider.

Jak list dále doplňuje, najde se však věc, na kterou mladí nedají dopustit. Ne překvapivě jsou to chytré telefony, bez kterých by se sdílená ekonomika a podobné služby nedokázaly plně rozvinout.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak sehnat fajn spolubydlící? Udělejte z bytu Techsquat!

Tohle je prostě geniální nápad. Dva fanouškové startupů z Brna mají byt, ale nemají spolubydlící. Jejich odpověď? Místo inzerátu vytvořili stránky techsquat.com a pojali celý byt jako místo pro ubytování a přespávání startupistů. V Brně tak vznikl unikát, historicky první Techsquat pro příznivce designu, technologií a byznysu.