Miliardář Bouška či bankéř Černý: Do českého datasapiens vstoupila skupina investorů

Do datasapiens vstupuje skupina investorů, firma chystá expanzi. Společnost datasapiens založili v roce 2015 čtyři partneři, kteří spolupracovali na rozvoji obchodní sítě Tesco v evropském regionu. Zabývá se big data analýzou a monetizací obchodních a zákaznických dat retailových řetězců.

Služby našeho Startupu Týdne #97 jsou dnes využívány v osmi zemích, mimo Česka a Slovenska také v Maďarsku, Srbsku, Holandsku, Švýcarsku či Norsku. Mezi její klienty patří oděvní řetězec Marks and Spencer, síť benzínových stanic Shell nebo lékárny Benu. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nebudou zveřejňovat.

Klub investorů zahrnuje mimo jiné bankéře a manažera Luboše Černého, marketingového experta Petra Pištěláka, prostřednictvím investičního vehiklu Fazole Ventures také Pavla Boušku, českého miliardáře, který je známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy, ale v poslední době
i investicemi do  řady firem a projektů mimo tento obor.

Černý k investici říká: „Datová monetizace je služba, o které v následujících letech budou muset uvažovat všechny velké řetězce,“ a pokračuje: „V datasapiens se přitom dali dohromady lidé, kteří nově vznikajícímu oboru opravdu rozumí, z technické i byznysové stránky.“

Investor Pištělák jej doplňuje: „Když jsem poprvé viděl, jak funguje monetizační nástroj, hned jsem věděl, že tohle má obrovský potenciál. Bylo to po dlouhé době něco skutečně nového a zajímavého.“

Nově získanou investici chce firma použít především na další rozvoj stávajících produktů a expanzi obchodu. „Když získáme klienta, stává se, že po čase začneme zpracovávat data i pro jeho další pobočky v Evropě,“ říká Jiří Tošovský, jeden ze zakladatelů datasapiens.

„A to je náš cíl. Ukázat v jedné geografické oblasti, že datová monetizace funguje skvěle a nasadit takové řešení v pobočkách klienta po celé jeho síti,” dodal Tošovský.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Přihlášku do akcelerátoru podávejte vždy první den, radí čeští Portadi z Berlína

Český tým Portadi už dělí jen tři týdny od Demo Day v prestižním berlínském akcelerátoru Microsoft Ventures. Kromě zásadního překopání produktové strategie stihli za první tři měsíce v Německu načerpat i řadu zkušeností a postřehů – třeba že kdo tam vyrazí hledat investici, musí se rozloučit s velkým kusem své firmy, a že ve svátek se prostě ani ve startupech nepracuje.