Londýnský startup s českými kořeny Buildiro získal miliony od investorů

Investor Michal Dědek a jeho skupina SFG Holding, která působí na realitním a finančním trhu, se účastní investice do londýnského startupu s českými kořeny Buildiro. Ten funguje jako online agregátor a vyhledávač stavebních materiálů pro profesionály. Částka v řádech vyšších jednotek milionů korun pomůže mladé firmě v prvé řadě ke škálování produktu a dosažení tzv. break even bodu (stav, kdy firmě nevzniká zisk ani ztráta).„Počítáme, že do zmiňovaného bodu se dostaneme už za první čtvrtletí roku 2022, protože se nám i díky investici podařilo zmrazit náklady a zaznamenat vyšší počet návštěv na webu,“ potvrdil zakladatel Buildira Lukáš Polach. Buildiro se výhledově chystá také do Česka.

Buildiro je londýnský startup Čecha Lukáše Polacha, který se při provozování vlastní stavební firmy rozhodl vybudovat agregátor, jenž řemeslníkům zjednoduší vyhledávání stavebního materiálu, nářadí a všeho pro stavbu – v okolních prodejnách i na webu. „Nový, vylepšený byznys model naší firmy umožňuje snadné vyhledávání materiálu podobně jako např. vyhledávání letenek na populárním portálu Skyscanner. Systém bude rovnou přesměrovávat z vyhledaného produktu na stránky e-shopu nebo dodavatele, kde pak zákazník provede nákup přímo u partnera. To je změna oproti původní verzi, kde si zákazník nakoupil sice vše na jednom webu Buildiro, ale tento model byl pro svou náročnost z hlediska nákladů neudržitelný,“ řekl Lukáš Polach.

Týmu Buildira touto změnou odpadne nutnost rozšiřovat tým zákaznického servisu a B2B sales. To přinese firemnímu cash flow možnost investovat více do produktu samotného a dovolí Buildiru rychleji růst a expandovat i do jiných zemí bez nutnosti budování lokálních týmů, jako tomu bylo doposud. „Navíc startupu odpadá odpovědnost za potenciální refundace a záruky. Zákazník případný problém řeší přímo s obchodem, kde produkt koupil,“ upřesnil Polach.

Změnu podle Polacha navíc vítají dodavatelé a partneři, kterým Buildiro přináší návštěvnost na jejich web. Sami si tak mohou objednávku zpracovat a pomáhá jim to s cash flow. Původně Buildiro vyplácelo částku za zboží sníženou o provizi jednou za týden, což často vytvářelo bariéry u dalších potenciálních partnerů. „Díky novému byznys modelu se poptávka po napojení obchodů zvýšila,“ potvrdil CEO Buildira.

Přídavné nástroje zdarma

Buildiro zároveň s novou investicí plánuje překonat status agregátoru stavebního materiálu. Ještě letos poskytne jednu z prvních online služeb, které budou moci jejich uživatelé, což jsou převážně řemeslníci, využívat zdarma. Mezi takové online nástroje bude patřit například nástroj na tvorbu rozpočtů a fakturace. Díky své aktuální databázi produktů, která patří v tuto chvíli k největším ve Velké Británii, může služba pro tvorbu rozpočtů nabídnout přesné údaje o aktuálních cenách materiálu, ale i slevách pro individuální firmy, které již jsou zapojeny v různých věrnostních programech u dodavatelů Buildira. 

Michal Dědek věnuje Buildiru na tento rozvoj vyšší jednotky milionů korun výměnou za jednotky procent podílu. „Ve startupu vidím obrovský potenciál díky jeho schopnému zakladateli a nově upravenému obchodnímu modelu, který je příslibem uzavírání dalších zajímavých obchodních partnerství. Počítáme, že se Buildiro díky stále se rozšiřující nabídce brzy stane číslem jedna ve svém oboru nejen v Británii, ale i dalších zemích EU, potažmo jiných anglicky hovořících oblastech, např. v USA, Austrálii, na Novém Zélandu,“ řekl k investici Dědek.

Buildiro se výhledově chystá také do Česka. „Už v roce 2019, kdy jsme se službou šli poprvé do médií, nás kontaktovala řada tuzemských stavebnin a dodavatelů stavebního materiálu, kteří by měli o Buildiro velký zájem i v Česku. Prvním trhem, který po Velké Británii otevřeme, bude tedy právě Česká republika. Případní zájemci, kteří chtějí stavební materiál prodávat online, se už nyní mohou registrovat na info@buildiro.com. Počítáme, že v rámci testovacího provozu umožníme službu úplně zdarma,“ dodal Polach.

Zdroj: SFG Holding

Total
3
Shares
Další články
Ilustrační foto. Zdroj: Flickr.com, McBeth
Přečtěte si více

Byznys za miliony dolarů? Gamifikace učení. Češi si v něm libují a vydělávají

Na to, že Češi si se vzděláním často moc hlavu nelámou, patří tuzemsko k předním vývojářům vzdělávacích aplikací. Ať už jde o kluky, kteří svůj byznys staví na helmě s virtuální realitou nebo webové aplikace, ukrojit si z koláče výuky chce stále více startupů. A zatím to vypadá, že poměrně úspěšně. Český trh je malý, ale ve světě se na vzdělávání dalších generací nebojí pustit pěkných pár peněz. A tak míří české vzdělávací startupy hlavně za hranice.