Livesport investoval 100 milionů do Liftaga, pomůže mu v mezinárodní expanzi

Česká mobilní aplikace Liftago, přes kterou si v České republice a na Slovensku objednává taxi přes tři sta tisíc pasažérů, ohlásila nového investora – společnost Livesport Invest. Součástí transakce v objemu přes sto milionů korun je kromě investice zároveň výkup většiny dosavadních akcionářů. Společně se zakladateli sleduje dlouhodobou strategii inovace a budování digitální přepravní technologie.

„Jsme rádi, že se můžeme podílet na dalším rozvoji firmy, se kterou nás spojuje zejména řešení technologických výzev v reálném čase. Liftago je českou společností, která si během několika let vybudovala silnou pozici na složitém domácím trhu. My v Livesportu chceme Liftagu pomoci uspět také v mezinárodním měřítku. Liftago bude hrát důležitou roli ve spojování poptávky a nabídky v oblasti přepravy, kterou čekají velké změny tažené především inovacemi,říká spolumajitel Livesportu Martin Hájek. 

„Díky dosavadním akcionářům a týmu jsme dotáhli Liftago tam, kde je. S lidmi v Livesportu sdílíme velmi podobné hodnoty a můžeme budovat Liftago dále jako ryze českou technologickou firmu, která bude synonymem pro udržitelnou mobilitu budoucnosti a naplní tak naše zakladatelské vize, říká Ondřej Krátký, spoluzakladatel a ředitel Liftaga s tím, že oznámení investice jde ruku v ruce s další expanzí Liftaga po českých krajských městech. Po finalizaci všech transakcí budou zakladatelé Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Krátký spolu s Livesportem držet přes 90 procent akcií.

Liftago do letošního podzimu investovalo přes 80 procent dosavadních investičních prostředků do rozvoje technologie, týmu a stability platformy. Investice do marketingu byly doposud minoritní. Na pražském, brněnském a ostravském trhu je služba profitabilní, do další expanze stále investuje. Nedávno ohlásilo expanzi postupně do všech krajských měst.

Liftago roste o desítky procent ročně, soukromá i firemní klientela má nadále obrovský potenciál. Naším ultimátním cílem však není dobývání taxi trhu, ale další spolupráce s přepravci, kteří díky naší technologii chtějí městskou mobilitu dále rozvíjet. V několika městech proto úspěšně spolupracujeme s taxislužbami, které sdílejí naše hodnoty, chtějí se starat o své řidiče a dále růst. Městská logistika a e-commerce se budou rychle rozvíjet, nedává smysl, aby každý přepravce ucpával ulice svou vlastní přepravní sítí,” říká Krátký.

Právě dlouhodobá snaha o kultivaci a inovaci přepravního trhu v České republice vede Liftago k aktivní snaze o modernizaci zákonů. Liftago patří mezi služby digitální ekonomiky a na poli legislativy se zasazuje o odpovědnou modernizaci pravidel a zajištění rovných konkurenčních podmínek pro domácí i zahraniční subjekty.

Předmětem Liftagem navrhovaných úprav je zejména zavedení odpovědnosti platforem, datové transparence, prevence dopravních zácp v důsledku zahlcení měst komerčními řidiči a budoucí inovace v placení nebo objednávání přepravy. Kromě novelizace silničního zákona Liftago aktivně participuje například na chystané legislativě pro oblast autonomního řízení.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Czech Hackathon potřetí. Tentokrát se zaměří na sportovní aplikace

Třetí ročník Czech Hackathon se zaměří na aplikace, které měří sportovní aktivity. Pro vývojáře budou k dispozici nejen zkušení mentoři, ale také technologické novinky, jako Oculus Rift, Google Cardboard, Arduino, nebo poslední Apple TV. Akci tradičně pořádají významné české softwarové firmy: Ackee, Avast, Etnetera, Kerio a STRV.
Přečtěte si více

Jak funguje Kickstarter: malé úspěchy a velké neúspěchy

Projekty, na něž tvůrci shánějí peníze přes Kickstarter, mají dva obvyklé scénáře vývoje. Buď jen těsně získají dostatek prostředků, aby byl naplněn investiční cíl, nebo od uživatelů obdrží částku hluboko pod limitem stanoveným pro úspěšné zafinancování. Co je ale možná ještě zajímavější, Kickstarter stále záměrně schovává neúspěšné kampaně.