Lime během prvních 3 měsíců v Praze: 185 tisíc jízd a téměř 50 tisíc uživatelů

Tři měsíce provozu, 185 tisíc jízd, 315 tisíc kilometrů a téměř 50 tisíc uživatelů. To jsou základní údaje využívání elektrických koloběžek Lime v Praze. V následující sezoně se chce firma zaměřit na zkvalitňování služeb, pokračovat v otevřených jednáních s městem a upevňovat spolupráci s jednotlivými městskými částmi.

Společnost Lime rozmístila po Praze první své koloběžky 28. září loňského roku. Průměrná doba jízdy na koloběžce byla během prvních tří měsíců od zahájení provozu 9 minut a uživatelé koloběžku v průměru využili na vzdálenost 1,6 kilometru. Podle společnosti lidi využívající její koloběžky v hlavním městě ušetřili 84 tun zplodin CO2 a 20 850 litrů pohonných hmot.

„Cílem Limu je řešit výzvy spojené s městskou mobilitou. Vidíme to po celém světě, kde každé velké město má potíže s dopravními zácpami, nedostatkem parkovacích míst a znečištěním v důsledku nadměrné dopravy. Lime přišel s ideálním řešením rychlého a pohodlného pohybu po městech, a to s nulovými emisemi,“ vysvětluje provozní manažer Ondřej Široký.

Lime by zároveň chtěl městu pomoct v dalším rozvoji cyklostezek. „Cyklostezky a pruhy pro cyklisty jsou pro rozvoj ekologické přepravy po městě klíčové. Chceme spolupracovat s městem a se zodpovědnými institucemi a podílet se na rozvoji infrastruktury v Praze, a to třeba sdílením anonymizovaných dat o pohybu uživatelů koloběžek, případně sdílením našich zkušeností z ostatních světových či evropských metropolí,“ komentuje Široký.

Lime ve světě

Společnost Lime začala na trhu městské mobility působit v lednu roku 2017, kdy na kampusu univerzity v Severní Karolíně spustila první vlastní systém sdílených kol, se kterým následně expandovala do dalších amerických států. V únoru 2018 byly představeny první koloběžky a červnu 2018 již zelené elektrické koloběžky dorazily do Paříže coby prvního evropského města.

Aktuálně Lime působí již ve 100 světových městech napříč pěti kontinenty a uživatelé zelených koloběžek do konce roku 2018 najezdili 25 000 000 jízd, během kterých urazili vzdálenost celkem 43 000 000 kilometrů.

Nejúspěšnějším trhem na světě je pro Lime Paříž, ve které koloběžky za půl roku fungování využilo 285 000 lidí. Ti již brzy pokoří milník 3 milionů jízd. Kromě vysoké koncentrace lidí prospívá provozu koloběžek v Paříži i vyspělá infrastruktura pro cyklisty, která je základem pro udržitelnou městskou mobilitu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Brand Embassy kupuje Beepl, jeden z projektů Credo Ventures

Tahle zpráva má na sobě napsáno "česká" od shora až dolů. Původem česká a nyní oficiálně britská společnost Brand Embassy, jeden z projektů prvního ročníku StartupYardu, koupila nepříliš úspěšný startup Beepl, do kterého investoval český venture fond Credo Ventures. Propojením obou technologií chce Brand Embassy zefektivnit a rozšířit možnosti svého nástroje. Cena akvizice zveřejněna nebyla.
Přečtěte si více

České ručičky ovládly americký AppStore. Wood Camera první, Plague pátý

V americké verzi obchodu s aplikacemi pro zařízení od Applu můžete dnes sledovat poměrně neobvyklý jev. Hned dvě aplikace z první pětky se mohou pochlubit z větší či menší míry českou účastí. Již dlouhodobě zde boduje hra Plague a nově se do čela probojovala aplikace Wood Camera, v níž má nepříliš překvapivě prsty parta bezva kluků kolem Robina Raszky a Petra Reichla.