Lifesta, aneb Groupon pro nevyužité kupony

Svět hromadného nakupování je bohatší o nový rozměr v podobě startupu Lifesta, který na profesionální úrovni zajišťuje obchod s nevyužitými kupony. Jeho cílem je pomoci všem, kdo propásli svou vysněnou nabídku, nebo ji nestihnou či nechtějí využít. A něco na tom trhnout.

S rostoucí popularitou hromadných slev na celém světě se nevyužité kupony stávají významnou součástí celého byznysu. Určité ztráty jsou spojené prakticky s každou nabídkou, což je pro obchodníky ve výsledku docela dobrá zpráva. Zaplacené peníze jim totiž zůstanou i v případě, že službu nikdo nevyužije, takže mohou pokrýt náklady na slevu pro ty, kdo se nakonec dostaví. Slevové portály se s tímto faktem už dokonce učí předem kalkulovat, startup Lifesta jim ovšem situaci trochu komplikuje.

Druhý život kuponů

Služby umožňující přeprodej kuponů už sice nějaký čas existují, dosud se však jednalo jen o jednoduché aukce. Ty nezajišťují samotný prodej, ale fungují spíš jako vývěsky s inzeráty. Na uživatelích tak zůstává břímě vzájemné komunikace, mnohdy ne zrovna jednoduché, dohodnutí podmínek finanční transakce a také nemalé riziko, že jedna nebo druhá strana svůj závazek nedodrží. Využití Lifesta většinu z toho úspěšně odbourává.

Držitelé kuponů prostě nahrají svůj voucher ve formátu běžného obrázku nebo PDF a sami nastaví libovolnou cenu. U některých akcí díky tomu může fungovat i jistý konkurenční boj a uživatelé mohou cenu své nabídky kdykoli změnit podle aktuálního vývoje. Kupující si zase volně brouzdají širokým spektrem nabídek, kterých je vždy bohaté množství ve srovnání s jednou či dvěma nabídkami slevových portálů. A když je nějaká osloví, přes internet zaplatí požadovanou částku a kupon si stáhnou a vytisknou.

Lifesta zajišťuje celý proces transakce, takže nedochází k žádnému přímému kontaktu mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud kupující z nějakého důvodu obdrží neplatný kupon, Lifesta mu vrátí peníze ze svého. To se ovšem zatím údajně stalo jen ve dvou případech, pokaždé proto, že daný podnikatel mezitím ukončil činnost. Konkrétně se jednalo o akce Grouponu, který ovšem vrátil peníze všem zúčastněným uživatelům. Inu, ani hromadné nákupy zjevně nezachrání každého.

Bude se znovu klonovat?

Lifesta zatím nezveřejnila konkrétní čísla, od svého červencového spuštění nicméně údajně roste o 50 procent měsíčně. A to jak z hlediska vložených, tak prodaných voucherů. Pravda, na scéně hromadných nákupů jsme zvyklí ještě na mnohem vyšší tempa růstu, ale ani tak to není špatné. S ohledem na to, jaké mohutné expanzi se těší slevové portály na našem trhu, jsme docela zvědaví, kdy začne něco podobného fungovat i zde. Stačí se podívat, jak rychle se začaly rojit nejrůznější agregátory.

Když se na stránky Lifesta podíváte, najdete různých nabídek doslova stovky a mnohdy je k dispozici i více než desítka kuponů. Finanční transakce zajišťuje služba Amazon Payments, přičemž samotné nakupování a nahrávání kuponů je zdarma. Až pokud dojde k úspěšnému prodeji a převodu peněz, strhne si služba 99 centů plus 8 procent z prodejní ceny.

Via TC

Total
0
Shares
Další články