Kickstarter zjednodušil pravidla, nebude ověřovat projekty

Nejznámější crowdfundingová platforma na světě uvolňuje svá stavidla. Kickstarter změnil svá pravidla, zpřístupnil možnost usilovat o investice veřejnosti neomezenému spektru projektů a navíc zrušil manuální lidské ověřování kvality kampaní.

Usilovat přes Kickstarter o investice od veřejnosti bude snazší než kdy dřív. Nejznámější crowdfundingová platforma světa se totiž rozhodla, že nechce projektům stát v cestě, a významně zjednodušila pravidla pro usilování o investici.

Kickstarter během své existence zafinancoval 981 milionů dolarů do 62 932 projektů. Veškeré projekty, které se v minulosti na stránce objevily, musely splňovat přísná pravidla a procházely ručním schvalovacím procesem pracovníky společnosti.

Schvalovací proces se nicméně mění a bude do budoucna probíhat automaticky, pomocí speciálního algoritmu, kterému nepotrvá víc než 5 minut. Potom, co projekt procesem projde, bude jej jeho autor bude moci rovnou naostro spustit. Pokud kampaň schvalováním projde, budou moci její autoři před spuštěním požádat Kickstarter o nezávazné připomínky. Manuální schvalování přijde ke slovu pouze tam, kde projekt neprojde algoritmem.

A to není to jediné, co se mění. Kickstarter zkrátil pravidla z tisíce na asi 300 slov a zrušil většinu stávajících omezení pro kampaně. Především ale došlo k odstranění všech zakázaných produktů a projektů, kterých dříve byla na Kickstarteru celá řada (například zkrášlovací přípravky Kickstarter odmítal financovat). Jediné, co je nyní zakázáno, jsou nebezpečné a nelegální kampaně.

Kickstarter se tím přibližuje rychle rostoucímu Indiegogo. To již od svého počátku zvolilo zcela odlišnou strategii, když blokovalo jen nelegální a nebezpečné kampaně, všechno ostatní mělo na jeho stránkách zelenou. Mnoho z těch, kdo byli v minulosti na Kickstarteru odmítnuti, následně své kampaně zrealizovalo právě zde.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Blog: Pojďme společně (po)hnojit půdu pro startupy

I když jsem za velkou louží, dění na České startup scéně sleduji velmi pozorně a mám skvělé informátory. Někdy to jsou ale věci, o kterých bych radši vědět nechtěl. Delší dobu to ve mě bublá a cítím potřebu se k událostem posledních týdnů vyjádřit. Takže jsem zpět s dalším upřímným názorem od někoho zvenčí na aktuální dění v té naší kotlině.
Přečtěte si více

Průvodce českými startupy: Brand Embassy

Brand Embassy se od počátku stala hlavní hvězdou českého StartupYardu a za schopnost sebeprezentace i byznysové uvažování její tým sklízí chválu snad od každého, kdo s ním přišel do styku. Jak daleko je na cestě k mezinárodnímu úspěchu, co už má za sebou a na co se můžeme těšit?