Kdo a kam letos nejvíc investuje podle WhoGotFunded.com

Zajímá vás, kam tekly peníze investorů v uplynulých třech měsících, tedy od července do září? Díky službě WhoGotFunded.com, která sbírá data o transakcích z celého světa, se můžete podívat na přehled podle odvětví, zemí nebo nejaktivnějších fondů. Ačkoliv údaje nejsou úplně vyčerpávající, většinu důležitějších investic obsahují a hlavně – lepší data stejně neseženete.

WhoGotFunded.com, ambiciózní projekt automatizované globální databáze venture capital investic, vydal od červencového spuštění svou první zprávu o stavu investování, a to za právě uběhlé třetí čtvrtletí (službu jsme zblízka představili v červenci). Vše je roztříděno podle odvětví, země, kde zainvestovaná společnost sídlí, velikosti investice, a pro zajímavost zpráva také obsahuje největší jednotlivé investiční dohody, nejaktivnější investory a rozdělení investic podle měsíční aktivity.

Pojďme se nejprve pro lepší představu o investiční aktivitě podívat na měsíční přehled. Souhrnně databáze zaznamenala 1046 investic v celkové hodnotě 12,5 miliardy dolarů. Nejvíce aktivity z toho připadlo na září, kdy došlo k 466 investicím a v součtu investoři do podniků vložili 5,5 miliardy dolarů. Srpen byl nejslabší pokud jde o objem peněz (3,3 miliardy), ale zaznamenal více investic než červenec (298).

Investiční aktivita během jednotlivých měsíců třetího čtvrtletí

Do jakých odvětví se ve třetím čtvrtletí investovalo? V objemu prostředků jednoznačně vede software s 3,3 miliardy dolarů, následuje průmysl a energetika s 1,9 miliardy. Mezi vedoucí pětici se kromě financí a biotechnologií umístila ještě kategorie spotřebitelských produktů a služeb, která si od investorů vyzískala 1,2 miliardy dolarů v celkem 71 investicích. Na počet investic byla nejaktivnějším investorem společnost Accel Partners s 21 vstupy, následovala Sequoia Capital se 17, dále Kleiner Perkins Caufield & Byers (14), General Catalyst Partners (13), Andreessen Horowitz (12) a New Enterprise Associates (12).

Investice za třetí čtvrtletí podle odvětví

Pokud se na investice podíváme z hlediska geografického, nenajdeme žádné velké překvapení. Vedou Spojené státy, kde se odehrálo kolem 70 procent všech investic v hodnotě 8,8 miliardy. Druhá Velká Británie si musela vystačit se 767 miliony dolarů a třetí Kanada nedosáhla ani půl miliardy. Je ovšem třeba poznamenat, že přestože služba WhoGotFunded.com už oficiálně vyšla z bety, její roboti se stále učí a nalézají nové zdroje informací na zpravodajských serverech, sociálních sítích i jinde, takže některé země mohou být v nevýhodě (z Česka zatím nenajdete nic, ze Slovenska pouze investici do Piana).

Země Počet investic Hodnota investic
Spojené státy 740 $ 8,879m
Velká Británie 69 $ 767m
Kanada 53 $ 498m
Indie 33 $ 489m
Francie 30 $ 138m
Austrálie 22 $ 408m
Izrael 13 $ 102m
Čína 13 $ 338m
Německo 8 $ 221m
Španělsko 6 $ 115m

Rozložení investic podle země původu zainvestované firmy

A abychom byli kompletní, pojďme se podívat i na velikost investic. Naprostá většina (skoro 70 procent) jich byla do 10 milionů dolarů. Mezi 10 a 50 milionů se vešlo 25 procent investic, 4 procenta byly od 50 do 100 milionů a jen procento investic bylo nad 100 milionů dolarů. Mezi tyto největší investice patřily například investice do Square ve výši 200 milionů a investice do startupu Flipkart ve výši 150 milionů, které byly největšími zaznamenanými investicemi za sledované období.

Služba z dílny analytické společnosti Digimind má nyní přibližně 6 tisíc odběratelů a její statistické, obsahové a sémantické nástroje dokáží každý den najít a roztřídit o desetinu více investic než na počátku. Kromě statistik představila také některé nové funkce, především přehledy nejaktivnějších investorů, žebříčky nejžádanějších firem rozdělené podle odvětví a států, přehled žhavých dealů nebo podrobnější informace o firmách.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Challenge Weekend: 8 firem, 15 výzev a šance pro každého už tento víkend

Několik firem od startupů až po ty stamilionové vypsalo celkem 15 úkolů a vyzývá kohokoliv, ať už studenty, freelancery či ostřílené harcovníky z korporací, aby se k nim na víkend či jeho část přidali. Účastníci budou společně se zakladateli firem řešit rozmanité problémy jako zvolení správné růstové strategie, natočení promo videa nebo třeba sběr aplikačních logů z několika serverů do centrální databáze. Stačí si vybrat.
Přečtěte si více

Z milionů na nulu. Krabičkové služby v Česku neuspěly

Zásilkové kluby, které svým zákazníkům každý měsíc posílají krabičku s různě namíchanou kosmetikou, oblečením či vínem, byly jedním z velkých trendů roku 2013. Po úspěchu Slevomatu nebo DámeJídlo.cz to vypadalo jako další globální model vhodný k relativně snadné lokalizaci, který prostě musí fungovat. Letošní rok ale definitivně ukázal, že tudy cesta nevede – alespoň v Česku ne. Skončil největší Ladybox a i další projekty musely přiznat porážku.