Jakub Rož: Zážitky z Techweek a proč se konference vyplatí

Již podruhé proběhla v Chicagu konference Techweek, které se v minulém ročníku účastnilo přes 2000 lidí. Je to týden plný zajímavých osobností, přednášek, večerních party, elevator pitchů (výtahů tam prý je opravdu hodně) a samozřejmě startupů. Jakub Rož z mySchoolNotebook.com se nyní zařadil k těm, kdo začínající projektům účast na podobných akcích vřele doporučují.

Chicago se obecně považuje za jedno z hlavních startupových měst, byť na nás tak ve výsledku vůbec nepůsobilo. Za celý rok je Techweek prakticky jediná velká akce, která se tam koná. Ale pořád tam mají Groupon a tak se cítí být na výši… Naše kolegyně v Chicagu se nás snažila na tuto akci dostat a nakonec nám týden před začátkem konference přišel e-mail s tím, že jsme byli vybráni mezi startupy, které se budou prezentovat v rámci Startup City. Byla by hloupost tuhle šanci propásnout, proto jsme vůbec neváhali a koupili letenky.

Už stánek může zaujmout

Hned první den akce působila poměrně robustně, konala se v krásné budově a vše bylo velmi dobře připravené. Součástí konference byly tři stage, kde probíhal paralelní program, a největší část zabíralo Expo, kde se každý den prezentovaly jiné firmy. A bylo jich opravdu dost. Na nás přišla řada v pondělí, kdy byl celý prostor věnován pouze startupům. Celkem jich tam bylo 80 na jednom patře, takže si dokážete představit velikost.

Každý měl připravený jeden stoleček a zbytek už byl na nás. Pohybovaly se tam tisíce lidí a nám se myslím celkem podařilo zaujmout mezi ostatními. A to jsme si připravili pouze monitory s prezentací, letáky – a také roll-up. Právě ten nám zajistil to, že před naším stánkem se natáčela většina rozhovorů pro televize a blogeři u nás dělali fotky. Na designu záleží hodně a startupy z USA dobrý design většinou nemají. V tom jsme měli obrovskou výhodu.

Dokonce se u nás zastavil štáb jedné talk show a udělal s námi rozhovor, rozhodně jsme všichni zvědaví na záznam. Na místě jsme byli ve čtyřech lidech a ani tak jsme nestíhali všechny návštěvníky odchytávat a pitchovat jim náš produkt. Zájem byl obrovský, za jediný den se mi podařilo rozdat všechny vizitky. Zároveň jsme v ten den přímo na konferenci oznámili naší novou Android aplikaci a rozdávali jsme QR kódy pro stažení, takže nám to posloužilo i jako super testování a feedback jsme dostali okamžitě.

Rychle, pohotově a k věci

Můj dojem je ten, že všeobecně se náš produkt velmi líbil. Samozřejmě měl každý otázky, třeba v čem jsme jiní od Evernote či Google Docs nebo jaký je náš business model. Celkově je na lidech znát, že už vědí na co se ptát, i když se třeba ve světě startupů sami aktivně nepohybují.

Pro nás to byl parádní zátěžový test. Startupů tam je opravdu hodně a pokud nedokážete na otázku kohokoliv správně odpovědět okamžitě, prohráli jste. Je tam 79 dalších. A na čase opravdu záleží. Konference se konala v osmém patře, kam jel výtah přibližně 10 sekund. Za tu dobu musíte umět říct, co děláte. Než jsem odlétal do států, elevator pitch jsem bral tak trochu s nadsázkou, ale je to realita.

Účast nám dala neskutečné množství kontaktů a nabídek na spolupráci, i vědomí toho, že oblast education v současnosti může být a také je přitažlivá. Už teď díky tomu spolupracujeme se studenty z New Yorku, Washingtonu a Chicaga, kteří by nás chtěli zastupovat a pomáhat nám s propagací na jejich univerzitách. Ještě během pobytu v USA se nám podařilo stihnout meeting s jedním z VC investorů, kterého jsme na konferenci zaujali, a na dálku jednáme s dalšími.

Zkuste si to. Fakt!

Všem startupům z Česka bych doporučil účastnit se takových akcí. Dokud jsem to nezažil, nevěřil jsem, že je možné získat za jeden den takové množství kontaktů. Američani se nebojí oslovit vás kdekoliv a okamžitě se začít bavit o tom, co děláte a jak byste si mohli pomoct. To je hlavní rozdíl oproti akcím, které probíhají v Evropě. Alespoň na mě to tak působilo. Nicméně nic by se nemělo přehánět, protože se mi občas zdálo, že Američani až moc chodí po konferencích a všude networkujou, ale pak jim snad ani nemůže zbýt čas na práci :-).

Chtěl bych i touto cestou poděkovat celému našemu týmu, všichni mají obrovskou zásluhu na tom, že jsme se tam dostali a že nám všechno technologicky fungovalo! Android aplikace se dotahovala doslova 5 minut před začátkem výstavy…

 

Autorem článku je Jakub Rož, zakladatel projektu Školní sešit.cz a jeho zahraničních verzí.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Webnode investuje 1,5 milionu do českého startupu Survio.com

Společnost Webnode AG, provozovatel mezinárodně úspěšné služby Webnode.com, investuje 1,5 milionu korun do služby Survio.com. Ta umožňuje jednoduchou tvorbu internetových dotazníků či marketingových průzkumů a okamžité sledování on-line výsledků přímo v internetovém prohlížeči. Webnode získá ve společnosti Survio podíl 35 procent.