Jakub Mach spustil Yedwik, automatický lead generátor

Nový nástroj od tvůrců ZoomSphere umožňuje automaticky vyhledávat předem vybrané URL odkazy, které lidé sdílejí na sociálních sítích, a stejně tak automaticky na ně reagovat. Zatím funguje ve verzi pro Twitter, v plánu je ale také verze pro Facebook a Google+. Služba běží teprve dva dny, velký prostor proto dostanou také připomínky prvních uživatelů.

Yedwik vychází z poznatku, že klasický community manager reaguje v konverzacích na sociálních sítích (speciálně na Twitteru) na sdílení odkazů směřujících ke konkurenci nebo odkazů v kombinaci s klíčovými slovy typickými pro jeho obor podnikání. Manuálně ale vyhledá a vstoupí tímto způsobem pouze do několika konverzací denně, což je málo. A někdy i pozdě, protože ráno reaguje na konverzace ze Spojených států, které se odehrály před půl dnem. Yedwik má nabídnout vyvážený poměr mezi automatizací celého procesu a současnému vyhnutí se spamování.

Na počátku kampaně uživatel nastaví určitá pravidla a systém tento proces zautomatizuje a zefektivní. Tím, že se cílí na zcela konkrétní URL, jsou reakce neustále k věci. V systému jsou navíc bezpečnostní opatření, aby se i v případě málo nastavených pravidel nestalo, že z jednoho účtu odejde stejný text dvakrát po sobě nebo je jeden uživatel oslovován opakovaně.

“Cílení na přesnou shodu v URL je sice pracnější, ale vždy zachováte kontext konverzace. Tato strategie se nám vyplácí. Máme na naše generované posty poměrně dost reakcí a to právě těch pozitivních. Zasažení lidé naše tweety retweetují, dávají si je do favourites nebo nám přímo reagují ve smyslu ‘děkujeme’. To má pozitivní vliv nejenom na engagement, ale i na růst fanouškovské báze, na růst návštěvníků webu a to je přesně ten žádoucí výsledek,” uvádí Mach.

Yedwik tak mohou použít například malé internetové firmy, které tápou v tom, jak zvýšit povědomí o svém produktu nebo službě. Zacílením na svou konkurenci a na odkazy v rámci oborových klíčových slov si například startupy mohou zajistit přísun stovky nových a přesně zacílených návštěvníků denně. A jestli vás snad představa robotizované komunikace na sociálních sítích děsí, raději si zvykejte. Podobných služeb je vícero a některé jsou ještě mnohem rozsáhlejší, viz například ITweetLive, který jsme potkali na konferenci The Next Web.

Další informace a také screenshoty “zevnitř” najdete na blogu Jakuba Macha.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Projekt Jokiro spouští novou cloudovou službu pro české firmy

Mladý projekt Jokiro přichází na český trh s novou B2B službou distribuovaného datového úložiště. Služba je určena pro jakékoliv internetové projekty a firmy, které řeší ukládání a práci s velkými objemy dat a byly doposud nuceny vymýšlet vlastní řešení. Plně funkční beta verze služby Jokiro startuje přesně o půlnoci na Nový rok a nabídne zpočátku možnost vytvoření beta účtu s 50 GB prostoru a neomezený přenos dat.
Přečtěte si více

Přehled nejlepších projektů soutěže API Mashup Contest

V uplunulých týdnech probíhala soutěž API Mashup Contest. Cílem bylo spojit autory dobrých internetových nápadů využívajících nějaké API se zkušenými mentory a investory. V soutěži se sešlo 19 projektů, které ohodnotila porota složená z investorů, zástupců úspěšných start-upů a technologických univerzit.