Yedwik vychází z poznatku, že klasický community manager reaguje v konverzacích na sociálních sítích (speciálně na Twitteru) na sdílení odkazů směřujících ke konkurenci nebo odkazů v kombinaci s klíčovými slovy typickými pro jeho obor podnikání. Manuálně ale vyhledá a vstoupí tímto způsobem pouze do několika konverzací denně, což je málo. A někdy i pozdě, protože ráno reaguje na konverzace ze Spojených států, které se odehrály před půl dnem. Yedwik má nabídnout vyvážený poměr mezi automatizací celého procesu a současnému vyhnutí se spamování.
Na počátku kampaně uživatel nastaví určitá pravidla a systém tento proces zautomatizuje a zefektivní. Tím, že se cílí na zcela konkrétní URL, jsou reakce neustále k věci. V systému jsou navíc bezpečnostní opatření, aby se i v případě málo nastavených pravidel nestalo, že z jednoho účtu odejde stejný text dvakrát po sobě nebo je jeden uživatel oslovován opakovaně.
“Cílení na přesnou shodu v URL je sice pracnější, ale vždy zachováte kontext konverzace. Tato strategie se nám vyplácí. Máme na naše generované posty poměrně dost reakcí a to právě těch pozitivních. Zasažení lidé naše tweety retweetují, dávají si je do favourites nebo nám přímo reagují ve smyslu ‘děkujeme’. To má pozitivní vliv nejenom na engagement, ale i na růst fanouškovské báze, na růst návštěvníků webu a to je přesně ten žádoucí výsledek,” uvádí Mach.
Yedwik tak mohou použít například malé internetové firmy, které tápou v tom, jak zvýšit povědomí o svém produktu nebo službě. Zacílením na svou konkurenci a na odkazy v rámci oborových klíčových slov si například startupy mohou zajistit přísun stovky nových a přesně zacílených návštěvníků denně. A jestli vás snad představa robotizované komunikace na sociálních sítích děsí, raději si zvykejte. Podobných služeb je vícero a některé jsou ještě mnohem rozsáhlejší, viz například ITweetLive, který jsme potkali na konferenci The Next Web.
Další informace a také screenshoty “zevnitř” najdete na blogu Jakuba Macha.