Jak funguje Kickstarter: malé úspěchy a velké neúspěchy

Projekty, na něž tvůrci shánějí peníze přes Kickstarter, mají dva obvyklé scénáře vývoje. Buď jen těsně získají dostatek prostředků, aby byl naplněn investiční cíl, nebo od uživatelů obdrží částku hluboko pod limitem stanoveným pro úspěšné zafinancování. Co je ale možná ještě zajímavější, Kickstarter stále záměrně schovává neúspěšné kampaně.

Na to, že Kickstarter schovává neúspěšné kampaně, aby nebyly dohledatelné, již Jeanne Pi z AppsBlogger upozornila před několika týdny. U neúspěšných kampaní totiž Kickstarter brání indexaci do vyhledávačů, a tak je pro účely jakékoliv analýzy obtížné tyto kampaně najít. Kickstarter od tehdejšího článku sice zavedl první statistiky neúspěšných kampaní, situaci to ale příliš nezměnilo.

Jeanne Pi, která novou studii prováděla ve spolupráci s profesorem Ethanem Mollickem z University of Pensylvania, našla celkem 91 procent všech projektů, které kdy přes Kickstarter sháněly peníze. Je tu ale jeden zásadní nepoměr. Z těch, které svůj cíl naplnily, totiž nalezla skoro všechny (99 procent), z neúspěšných ale i přes intenzivní snahu pouze 82 procent.

Za půlkou je téměř vyhráno

Pokud jde o vybrané peníze, studie zjistila, že ty projekty, kterým se povede svůj finanční cíl úspěšně naplnit, málokdy vyberou významně víc, než si stanovily. Čtvrtina úspěšných projektů vybrala do tří procent navíc oproti svému cíli, polovina do 10 procent navíc. Projekty, které vyberou dvojnásobek nebo víc, jsou výjimečnou událostí.

Naopak projekty, které na nastavený cíl nedosáhnou, jsou obvykle neúspěšné o hodně. Jen desetina těchto projektů vybrala alespoň 30 procent cílové částky a jen tři procenta se dostanou přes polovinu. Jinými slovy, zdá se, že jakmile se projekt dostane přes polovinu požadované investice, je již velmi pravděpodobné, že jej uživatelé dotáhnou do konce a peníze se skutečně vyberou.

Více přátel na Facebooku znamená větší šance

Nakonec jeden zajímavý postřeh. Studie zkoumala také souvislost mezi počtem přátel zakladatelů na Facebooku a úspěšností jejich projektu. Ukázalo se, že taková souvislost doopravdy existuje, a že uživatelé s větším množstvím přátel mají větší šanci naplnit cíle financování. Zatímco uživatelé s deseti nebo méně přáteli měli na úspěch jen 9 procent, uživatelé se stovkou přátel měli 20 procent a uživatelé s více než tisícovkou přátel se vyšplhali dokonce na 40procentní úspěšnost ve vybrání částky v cílové hodnotě.

Nejzajímavější výsledky studie její autoři shrnuli do této infografiky:

Infografika: Statistiky Kickstarteru

Via VB

Total
0
Shares
Další články