InHiro, ScaleDo, Nicereply. Slovenský WebSupport ukazuje, jak na startupy

WebSupport do světa vypustil nástroj s názvem InHiro, který usnadňuje nabírání nových lidí, tvorbu poutavých pracovních inzerátů a celý proces hirování. A když za nějakým projektem stojí právě tahle firma s Michalem Trubanem v čele, je skoro jisté, že na tom něco bude. První zákazníky má ostatně prakticky od začátku.

O stále pokračující vlně agenturních startupů už jsme psali, pozadu ale nezůstávají ani další firmy kolem internetu. Je to logické, mají zkušenosti s byznysem, správné lidi i chuť podnikat. Zdeněk Cendra a jeho SuperHosting aktuálně jako lokomotiva tlačí službu CDN77, pánové z IceWarp a AppToCloud bodují s eMClientem, slovenský protějšek Michal Truban s WebSupportem se zase rozhodl postupně vyřešit problémy s hledáním kvalitních zaměstnanců, se správou online byznys aplikací i s kvalitou zákaznické péče. Aktuálně nejnovějším želízkem v ohni je právě náborová služba InHiro.

Nejen kandidáti se musí snažit

Jak už to tak bývá, InHiro vzniklo jako potřeba samotného WebSupportu. Když začal ve velkém přijímat nové lidi, zpočátku se hledalo hlavně přes známé a job portály. Pracovní portály generovaly poměrně velké množství žádostí, ale většinou ne dost kvalifikovaných. Proto nakonec vznikla unikátní stránka, přes kterou společnost sama hledala webové vývojáře: http://developer.websupport.sk. Stránka zafungovala a šířila se v sociálních médiích, protože inzerát byl jiný než všechny jemu podobné. Přišla velká spousta žádosti a skoro všechny byly víc než dostačující.

“Časem jsme pochopili, že standardním inzerováním pozic na job portálech naši novou hvězdnou posilu neoslníme. Získáme akorát množství spamových mailů od lidí, kteří nesplňují ani základní požadavky. Samozřejmě, že i takto se dá natrefit na áčkového hráče, avšak velmi zřídka. Tato drobná naděje nám přesto nedala neotevřít každý e-mail se žádostí, které jsme chtíc nechtíc věnovali pozornost a čas. Živili jsme ji v sobě poměrně dlouho, až jsme si řekli, že půjdeme a zlepšíme vlastní náborový proces a pomůžeme tím sobě i svému okolí,” říká Truban.

Začalo se tedy s vývojem InHiro do podoby, v jaké je dnes. S náborem pomáhá při hledání a správě kandidátů. První krok hledání zabezpečuje vytvořením jednoduché a designově hezké stránky, kterou může klient sdílet ve svých kruzích. Následně mu přicházejí žádosti a přes InHiro si dokáže kandidáty třídit podle toho, v jaké části náborového procesu se právě nacházejí. Na jednom místě je kompletní komunikace, soubory a poznámky k danému kandidátovi. Vzniká tak i databáze možných kandidátů do budoucna pro případ, že není možné přijmout všechny. Kromě toho nástroj nabízí další cesty ke zrychlení práce s masou lidí – hromadné či předpřipravené odpovědi nebo flagování.

Globální ambice a inzerát i od Googlu

“InHiro je už od začátku samostatný produkt s vlastním týmem a globálními ambicemi. Jiné projekty ani ve WebSupportu neschvalujeme a nechceme dělat. Venku je už pár dní. První zákazníci jsou hlavně střední a menší firmy, které hledají lidi a přes tradiční portály jim chodí víc balastu než áčkových hráčů. Viděl jsem už ale také třeba inzerát irského Googlu, který byl vytvořený přes InHiro. Monetizace je jednoduchý saas model a recuringové platby, ale je to stále otevřené a budeme se s tím hrát,” prozrazuje.

Dlouhodobější vizí je přinést do InHira inteligenci. Mělo by umět hledat lidi na sociálních sítích a zjišťovat o nich třeba to, zda sledují stránky vaší firmy, jak často mění práci, kolik mají přátel a podobně. Zároveň vždy existují určitá poptávaná kritéria, třeba praxe nebo věk, která se služba bude snažit sama vyhledávat i v zaslaných podkladech (životopis či motivační dopis) a následně jim přiřazovat určitou hodnotu a vytvářet doporučení.

Úplně nejdivočejší představou pak je cosi jako turnaje. Uživateli by se ukázaly vždy profily dvou kandidátů v souboji po vzoru Hot or Not a postupně by tak všechny vytřídil. Jednotlivé stránky také časem budou podporovat různé originální způsoby, jak zájemce testovat.

Nicereply, zdroj peněz i zkušeností

A co další projekty ze stejné stáje? “Nicereply se daří na SK/CZ poměry skvěle. Taktéž má vlastní tým lidí, kteří neustále pracují na jeho rozvoji. Používají ho zákazníci po celém světě jako Vimeo, Klout, Freshbooks, Eset, Canonical (společnost stojící za Ubuntu) a další. Obraty se pohybují v milionech českých korun a ziskovost je vysoko nad 50 %, jelikož jde o službu s přidanou hodnotou a dobrou cílovou skupinou. Investice do tohoto projektu se nám už několikrát vrátila, a to nepočítám všechny ty zkušenosti, které jsme při tom získali,” konstatuje Truban.

Naopak úplně na začátku je projekt ScaleDo, který také vznikl jako reakce na vlastní potřebu. Za léta podnikání se ve WebSupportu vystřídaly desítky online byznys aplikací s nekonečným množstvím URL adres, přihlašovacích údajů, registračních formulářů a faktur, s nimiž člověk denně ztrácí čas. Proč by ale všechny potřebné aplikace nemohly být dostupné na jednom místě s možností kdykoliv aktivovat novou za pár minut? ScaleDo je zkrátka výběr nejlepších byznys aplikací za nejlepší ceny, odkud lze zároveň všechny nástroje spravovat jednoduše a na jednom místě.

“Po zkušenostech s Nicereply, který se vyvíjel interně a bez vlastního týmu, už ve firmě nezačínáme žádný projekt, který by neměl vlastní plně dedikovaný full-time tým, který dělá jenom na daném projektu. Samozřejmě se to těžko dodržuje, ale je to jedna z podmínek úspěchu projektu uvnitř firmy. Protože, když nemáte na něco plný focus, tak ani výsledek není na 100 %. Takže i Scaledo.com a InHiro.com mají vlastní týmy, vlastní rozpočty a vlastní plány. A navzájem si s WebSupportem pomáhají ve sdílení věcí jako účetnictví, kanceláří, know-how a podobně,” vysvětluje.

Total
0
Shares
Další články