Spokojení zaměstnanci jsou věrnější, takže je u nich nižší šance, že budou chtít odejít, a to třeba i za lepším. A zároveň jsou výkonnější, protože se častěji cítí ve své práci dobře. Spokojenost zaměstnance úzce souvisí s tím, jestli je v práci oceňován a je mu dáváno najevo, že si ho jeho okolí váží.
Pro takové oceňování je mnoho každodenních příležitostí, začít může třeba i u jednoduchého “díky” za dobře zvládnutý úkol. Při větších příležitostech, jakou je například několikaleté výročí v práci, rozhodně udělá své vhodně zvolený dárek či malá oslava, uspořádaná pro takového člověka. Jak infografika pro Salesforce z dílny Soshable připomíná, máloco je na poli oceňování horší, než chválit někoho za něco, co nebyla jeho zásluha, a jeho skutečné zásluhy přitom opomenout.
Je samozřejmě pravda, že někdy je zaměstnanec prostě a jednoduše špatný. Tyto případy ale infografika neřeší – namísto toho se soustředí na situace, kdy pracovník své úkoly odvádí dobře. Kromě toho, předejít nekvalitním zaměstnancům lze do jisté míry dobře zvládnutým náborovým procesem, včetně vhodného využití zkušební doby.
Via Soshable