Infografika: 20 důvodů, proč startupy selhávají. Málo peněz i špatný tým

Novináři, investoři, korporáty, státní správa, akademici i samotní startupisti. Všichni se ptají tu samou otázku – jaké jsou důvody, proč startupy selhávají? Odpověď nabízí americká společnost CB Insights, která analyzovala důvody vedoucí k ukončení činnosti celkově 101 startupů. Ve své analýze dokázala identifikovat 20 nejčastějších důvodů.

Tyto důvody se ovšem často kryjí – startupy prostě failují na několika frontách najednou. Výrazně nejčastějším zdrojem jejich selhání (42 procent případů) byl „no market need“ – tedy neexistence trhu. Věnování se problémům, které jsou zajímavé pro samotné řešení, spíš než problémům řešícím reálné problémy se tak vůbec nemusí vyplácet.

Trh vás nepotřebuje

Téměř třetina startupů (29 procent) pak musela skončit kvůli nedostatku peněz. To ovšem často souvisí s dalšími oblastmi – kromě zmiňovaného neexistujícího trhu třeba se selháním při pivotu.

Další nejčastější důvod selhání je nedostatečně kompatibilní team (23 procent). Dostatečně diverzifikovaný tým s různými schopnostmi byl v průzkumu často označován jako kritický pro úspěch společnosti.

Předstižení konkurencí jako důvod skončení byznysu označuje pětina startupů (19 procent). I když se říká, že startupy by neměly na konkurenci koukat, když už vytvoří opravdu jedinečný produkt, je pravděpodobné, že je někdo zkopíruje. A ignorovat ostatní hráče se nemusí vyplatit.

První pětici uzavírá cenová politika a náklady (18 procent). Oceňování je pro startupy klíčové, mnoho z nich nedokáže správně určit cenu, která bude dostatečně vysoká, aby pokryla náklady, a zároveň dostatečně nízká, aby přivedla nové zákazníky.

Přehled dalších 15 nejčastějších důvodů, proč startupy selhávají, nabízí infografika níže.

Proč startupy selhávaní. Zdroj: CB Insights

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Do soutěže Startup Summitu se můžete hlásit do konce týdne

Celodenní trénink prezentačních dovedností a odladění pitche pod dohledem profesionálů, šance vyhrát pobyt v Rocket Space v Silicon Valley, možnost prezentovat svůj projekt před řadou andělských a venture investorů... to jsou některá z lákadel soutěže, do které se zdarma může přihlásit jakýkoliv projekt v rámci červnového Startup Summitu.