Hot Potato: Milion dolarů za nápad

Lehce neuvěřitelné, leč pravda. Startup Hot Potato pod taktovkou Justina Shaffera získal investice ve výši jednoho milionu dolarů a to zcela bez zprovozněné služby nebo klientely.

Rozhodnutí investorů určitě ovlivnila skutečnost, že za Hot Potato nestojí žádní nezkušení zelenáči. Justin Shaffer, který projekt řídí, má za sebou osmileté působení na dobře zavedeném webu MLB.com, který se věnuje americké Major League Baseball. Do “horké brambory” se mu dokonce povedlo ze zmíněného webu přetáhnout několik svých podřízených.

Nicméně mnohem větší vliv měla pravděpodobně volba projektu. Co dnes investory opravdu láká, je sdílení v realném čase – důkazem budiž Twitter a jeho celkově získané investice v hodnotě 155 milionů dolarů, podtržené nedávným úspěchem okolo smluv uzavřených s Googlem a Microsoftem o prodeji tweetů. Hot Potato se zaměří na užší a více specializovanou oblast. Ambicí projektu je spojit všechny, kdo se zajímají o nějakou události nebo akci, přinášet jim v reálném čase zprávy a poskytovat jim prostor pro vzájemnou komunikaci.

V současné době plní tuto funkci dílčím způsobem Twitter, Facebook, případně další sociální sítě zaměřené na určitý tématický okruh. Těm ovšem tvůrci Hot Potato vytýkají, že se jim nedaří přivést všechny, koho daná událost zajímá, tak říkajíc k jednomu stolu, kde by mohl sdílet své myšlenky každý s každým.

Neobvyklé riziko

Peníze Brooklynské společnosti poskytla skupina investorů v čele s First Round Capital a RRE Ventures, následovanými menšími investory jako jsou Betaworks a Ron Conway, angel investor specializovaný na realtime startupy. Otázkou zůstává, co jim může startup nabídnout, vzhledem k lehkému nedostatku alespoň prototypu chystaného produktu a tedy i nulovému počtu zákazníků. Vypadá to, že prostě nápadu a jeho realizátorům věří natolik, že jsou ochotni riskovat v míře, s níž se často nesetkáváme. Mnohem obvyklejší je postup, kdy investor vstupuje do hry až při existenci funkční verze služby (alespoň testovací).

Shaffer: Budeme lepší než Facebook a Twitter

Shaffer vyjádřil určité výhrady k možnostem Facebooku a Twitteru v oblasti, na kterou se chce nový startup zaměřit, s tím, že nemají možnost, jak účinně filtrovat daný obsah k propojení všech zúčastněných. Naopak projekt Hot Potato “bude v reálném čase poskytovat usměrněný proud všech informací o dané události”. Tvůrci Hot Potato se hodlají “zaměřit na to, aby dostali na jedno místo celé publikum sledující danou událost, ať už tak činí z domova, nebo se nacházejí přímo na místě”.

Jasný ještě není ani obchodní model nové projektu. Jako jednu variantu Shaffer zmínil, že by do streamu informací byla vkládána reklamní sdělení relevantní k typu události, o níž půjde.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

První gymnázium spustilo online výuku rychlého čtení

Gymnázium Mikuláše Koperníka v Bílovci se stalo první školou, která navázala spolupráci s projektem Rozečti.se. Studenti mají možnost vyzkoušet si kurzy vedoucí ke zvýšení rychlosti čtení a lepšímu zapamatování informací v textu. Výuka probíhá dobrovolně od začátku školního roku a po měsíci jsou k dispozici první hodnocení.