Gamee na Viberu skvěle funguje: Za první týdny si hry otevřely 2 miliony uživatelů

Zhruba půl roku zabralo české herní platformě Gamee, než se dohodla na partnerství s komunikátorem Viber. Před pár dny jej oznámila a už teď ví, že uživatele zaujalo. Pro řadu lidí je možnost instantních her nový způsob používání této komunikační aplikace.

Za první týdny si Gamee ve Viberu otevřely dva miliony uživatelů, hlásí Těminternetům spoluzakladatel a CPO Gamee Jan Částek.

„Se spuštěním Viberu máme jako firma další důkaz, že dokážeme vzít naše know-how a technologie a použít na jakékoli platformě a vytvořit globální komunitu hráčů,“ pochvaluje si Jan Částek. Gamee totiž najdete na řadě dalších platforem: na webu i v aplikaci, na Telegramu, Kiku, ale i ve Facebook Messengeru, kde bylo jedním z prvních deseti partnerů Facebooku při tvorbě her na Instant Games.

60 milionů hráčů

Díky tomu se může pochlubit slušnými čísly. Od spuštění Gamee hrálo jejich hry přes 60 milionů hráčů po celém světě. Nejvíc z nich přes Messenger, skalní fanoušci však mají i aplikaci, tu si stáhly celkem čtyři miliony lidí. Aktivní hráči s ní stráví průměrně půl hodiny denně.

Viber startupu tato čísla ještě zvedne. Celosvětově je do něj zaregistrováno 900 milionů uživatelů a Gamee v něm hned při spuštění nabídlo přes 70 her.

„Chtěli jsme ve Viberu nabídnout něco, co opravdu vylepší uživatelský zážitek a snadno jim umožní o tom chatovat, sdílet a hrát spolu hry,“ říká Cristina Constandache, viceprezidentka pro globální partnerství ve Viberu.

Gamee za jeho týmem přišel s představou, jak by měla spolupráce vypadat, ne všechny funkce ale byly v tu chvíli dostupné. „U některých se nám podařilo Viber přesvědčit, aby je na své straně upravili, přidali, další budou součástí roadmapy a dalších verzí,“ doplňuje Jan Částek. Pochvaluje si přitom, že spolupráce je rychlá.

Ještě budujeme roadmapu

S Viberem teď pracuje na změnách onboardingu. „Sledujeme data, abychom co nejlépe pochopili, jak lidé naše hry používají, co sdílí, kdy hrají sami a kdy ve skupinách. Jsme na začátku, od těchto dat se bude odvíjet další roadmapa,“ upřesňuje Částek. Zapojení ve Viberu si pochvaluje. Ve spojení s Kikem nebo Messengerem tu lidé nahrají víc her, denně zhruba o třicet procent. Každý den s nimi tráví dvacet minut.

A jak se do takové platformy vlastně dá dostat? Iniciativa pocházela ze strany Gamee. Jako ostatně skoro všechna uzavřená partnerství, dodává Částek. „Řekli jsme si, co chceme udělat, a šli si za tím. Investovali jsme čas do konceptů, dali jsme jim nápady na stůl, nabídli naše zkušenosti. Prodat myšlenku někdy trvá týdny, jindy skoro rok,“ popisuje. Viber byl někde v půlce. Gamee má přitom několik dalších partnerství ještě otevřených, zatím o nich ale veřejně nemluví. Půjde ovšem také o globální služby.

Gamee spolupracovalo třeba i s americkou NASA, pro kterou postupně vytvořila hned tři hry. Český startup dělal také hry pro Guinessovu knihu rekordů, Coca-Colu i pro Škodovku či O2. Tady jsou zdroje jeho monetizace, značkám se může pochlubit slušnými výsledky. Například hra Mars Rover si připsala 20 milionů spuštění a více než 10 tisíc sdílení na sociálních sítích.

„Pracujeme s minimem značek, zaměřujeme se na ty, které jsou globální a investují do sociálních sítí, rozvíjíme s nimi dlouhodobou spolupráci a vytváříme pro ně několik her ročně,“ dodává Částek.

Ví, jak o sobě dát vědět. V Česku spolupracuje třeba s Jirkou Králem, i jeho počiny mají desítky milionů odehrání.

Gamee věří i investoři, před rokem získal investici ve výši dvou milionů eur. Většina z těchto peněz jde do vývoje produktu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Průvodce českými startupy: BookFan

Specializované sociální sítě jsou i přes rozmach těch všeobecných, jako je Facebook nebo Twitter, stále poměrně neprobádanou oblastí a neexistuje mnoho úspěšných vzorů. Jedním z nich se chce stát slovensko-český projekt BookFan, který právě s podporou investorů plánuje expanzi do okolních zemí.