Flattr, tlačítko Like, které opravdu vydělává

Jak by se vám líbilo, kdyby vám s každým stisknutím tlačítka Like pod vaším obsahem okamžitě připlula na účet určitá finanční částka? Jen tak, prostě jako odměna za to, že jste přišli s něčím zajímavým či zábavným. Přesně tak funguje služba Flattr a po dvou měsících provozu hlásí zajímavé výsledky.

Vzpomínáte si ještě na službu Kwedit? Jde o pozoruhodný platební systém pro lidi bez kreditek, který jim umožňuje nakupovat online jen za příslib, že peníze co nejdříve pošlou. Vůbec nejpřekvapivější na Kweditu je, že zdánlivě šílená služba vážně funguje, o čemž jsme psali před pár měsíci. Do zcela stejné kategorie spadá i Flattr, který lidem na principu tlačítka Lika umožňuje platit tvůrcům kvalitního obsahu. A světě div se, lidé skutečně platí.

Nejlepší odměna jsou peníze

Vydavatelé obsahu zapojení do systému mohou na svůj web umisťovat tlačítko Flattr, které funguje podobně jako všudypřítomný facebookový Like, tedy k vyjadřování jisté náklonosti. V tomto případě jsou však v systému registrovaní také běžní lidé, kteří toto tlačítko chtějí využívat. Ti si předem zvolí částku, kterou jsou ochotní každý měsíc rozdělit mezi své oblíbence. Může to být cokoli od dvou euro výše a na konci každého měsíce se tyto peníze rovnoměrně rozdělí mezi všechny, jejichž obsah uživatel tlačítkem označil. Pokud neoznačí nikoho, jde celá částka na charitu.

Po dvou měsících provozu od srpnového spuštění projektu nyní Flattr hlásí více než 46 tisíc registrovaných uživatelů, kteří na “spropitném” celkem rozdávají 114 tisíc eur (necelé tři miliony korun). To pro začátek není vůbec špatný výsledek a navíc nyní přichází také integrace s Facebookem a Twitterem, která by měla možnostem služby dát úplně jiný rozměr. Celé to sice zní trochu bláznivě, ale jak už dokázal zakladatel slavné Million Dollar Homepage (který nyní chystá nový projekt One Million People), někdy si o peníze vážně stačí říct.

Tlačítko místo kasičky

Využití Flattru spočívá především v získávání drobných příspěvků na charitativní projekty nebo třeba na vývoj open source softwaru a jiných nezávslých projektů. Kromě integrace se sociálními sítěmi se nyní může opřít i o sílící zájem zvenčí a kolem už vznikla například sociální síť imFlattrd.com nebo add-on pro Firefox, který umožňuje “oflattrovat” prakticky jakýkoli obsah.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

QPrize: O 100 tisíc eur mohou poprvé soutěžit i naše startupy

Globální startupová soutěž QPrize pořádaná Qualcomm Ventures nově zahrnuje také východní část Evropy. Celkem probíhá v osmi regionech a na vítěze každého z nich čeká investice 100 tisíc dolarů (v Evropě 100 tisíc eur) a postup do celosvětového finále s možností získat dalších 150 tisíc dolarů. Přihlašovat se lze do 17. srpna.
Přečtěte si více

Průvodce českými startupy: Leyter

Z příběhu projektu, který se z původně jednoduché služby postupně mění na široce rozkročený seznamovací portál s globálními ambicemi, si lze vzít poměrně dlouhou řadu ponaučení. A důležité je, že si to uvědomují i jeho tvůrci. O Leyteru jste možná slyšeli v reklamě, ani zdaleka jste ale neslyšeli všechno...
Přečtěte si více

Startup OpenBrand odstartoval. Změní práci se značkami?

Český projekt OpenBrand, účastník TechCrunch Disrupt a jeden z finalistů letošní Startup Show, spustil svou globální službu pro práci s firemní značkou. Platforma propojuje všechny zúčastněné v průběhu produkce brandovaného zboží a umožňuje organizovat, spravovat a efektivně sdílet všechny součásti značky od firemní strategie, kořenů značky a brand manuál až po všechny aplikace jejích prvků.