Google utratil 3,2 miliardy za termostaty. A není sám, kdo nakupuje

Druhý nejdražší nákup v historii Googlu. Přes dvanáct miliard za Motorolu bylo celkem pochopitelné. Teď ale internetový gigant sype peníze úplně do nového světa – světa chytrých termostatů a kouřových detektorů. Nakupuje ale i Facebook nebo Groupon.

Nest byl založen bývalým zaměstnancem Applu, který se podílel především na projektu iPod. Teď se Tony Fadell přiženil do rodiny Google.

“Jejich výrobky šetří energii a zajistí bezpečnost v domácnosti,” tvrdí šéf Googlu Larry Page a dodává, že mu bude potěšením přinést podobnou zkušenost do celého světa. Google tím získává silnou pozici na rychle rostoucí scéně k internetu připojených domácností.

Podobně nadšený je i Fadell. “S podporou Googlu budeme moci vyvíjet jednoduché ale chytré přístroje, které zjednoduší a zlepší naše domovy a navíc budou mít pozitivní dopad na svět kolem nás,” dodává. 

Google se kolem startupu točil v podstatě už od jeho vzniku před čtyřmi lety. Google Ventures bylo u všech kol financování a dnešní nákup je jen vyvrcholením úspěchu firmy, jejíž hodnota se odhadovala kolem dvou miliard dolarů.

Facebook posiluje v komunikaci

Patnáct milionů dolarů zaplatil podle serveru  The Verge Facebook za startup Joshe Millera Branch. Službička určená ke sdílení nejen článků, ale i konverzací na Facebooku, Twitteru nebo i WordPressu má propojovat lidi stejných zájmů.

“Po dvou letech budování startupů Branch a Potluck jsem rád, že mohou oznámit, že naše mise bude pokračovat v rámci Facebooku,” tvrdí spoluzakladatel startupu Josh Miller ve svém facebookovém postu. Podle něj se v New Yorku dává dohromady speciální skupina zaměřená právě na propojování lidí podle jejich zájmů.

branch

Branch, ve kterém mají nainvestováno třeba  Obvious Corp., Lerer Ventures, Betaworks, SV Angel a další, je první startup, který si Facebook letos pořídil. Pravděpodobně ale nebude jediný. Musí výrazně posílit v akvizici teenagerů, kteří by mu pomohli snížit věkový průměr více než jedné miliardy současných uživatelů. Ten se totiž pohybuje vysoko nad třicítkou

Groupon utratil 43 milionů za online módní výprodeje

Newyorský startup po necelých sedmi letech provozu přechází pod křídla největšího slevového serveru světa. Ideeli se specializuje na on-line bleskové módní výprodeje a bude fungovat dál samostatně. Jenom víc proroste do struktury Grouponu.

“Ideeli rozšiřuje náš záběr v módní branži a zlepší to samozřejmě i vztahy s dalšími top značkami na scéně,” tvrdí k obchodu šéf Grouponu Eric Lefkofsky a dodává, že zákazníci Grouponu již delší dobu ukazují hlad po rozšíření nabídky slev i do nových oborů.

Groupon od nového roku utrácí jako divý. Hned druhého ledna totiž oznámil nákup korejské jedničky Ticket Monster za 260 milionů dolarů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Spinnakr: Zjednodušení webové analytiky

Americký startup Spinnakr nejenže během včerejška oznámil milionovou investici od skupiny investorů v čele s Andreessen Horowitz, ale také vypustil z bety svůj originálně postavený produkt řešící webovou analytiku pro ty, kdo nechtějí přemýšlet nad složitými grafy a dalšími statistikami.