EA kupuje Playfish za 300 milionů dolarů

To, o čem se již dlouho spekulovalo, se včera stalo skutečností – vleklá jednání konečně přinesla dohodu a gigant EA tak své portfolio obohatil o herní startup, specializující se na sociální sítě.

Jak jsme informovali před necelým měsícem, EA již nějakou dobu kroužily okolo společností zabývajících se tvorbou her pro sociální sítě, konkrétně zejména kolem Zyngy a Playfish. Včera bylo oficiálně oznámeno, že se tomuto hernímu gigantu podařilo dosáhnout dohody s druhou jmenovanou společností. EA za Playfish zaplatí dohromady 300 milionů amerických dolarů, z čehož asi 25 milionů dolarů půjde na udržení hodnoty kapitálu. Tato částka by se mohla ještě navýšit až o 100 milionů dolarů, pokud se společnosti do konce rokuj 2011 podaří dosáhnout předem stanovených cílů.

Londýnská společnost Playfish provozuje hry jednak na Facebooku, ale i na dalších sociálních sítích, jako je MySpace, Bebo či Hi5, a uvádí, že má přes 60 milionů měsíčně aktivních uživatelů. Patří ke společnostem, které mají příjem z prodeje virtuálního měny v rámci her a její roční příjmy se odhadují na 75 milionů dolarů. Převzetí Playfishe bude mít zcela jistě dopad na celý herní průmysl – můžeme očekávat, že se vývoj sociálních her pro různé platfomy ještě zrychlí.

U příležitosti převzetí Playfishe udělal server Inside Social Games rozhovor s výkonným ředitelem společnosti Justinem Smithem. Vyplývá z něj mimo jiné, že za rozhodnutím o prodeji Playfishe stála zejména jeho snaha získat co nejvíce prostředků pro růst a tedy potenciál v budoucnu dosáhnout dominantní pozice na trhu sociálních her. Smith se rovněž vyjádřil, že převzetí de facto “posvětilo” často kritizovaný obchodní model založený na prodeji virtuálního zboží, které většina společností v tomto oboru používá.

via Tech Crunch, Inside Social Games

Total
0
Shares
Další články