Do světa chce vtrhnout aplikace Glucly, vítěz T-Mobile Rozjezdů

Zajímavé aplikace se ujímají svého místa i v soutěžích, které nejsou nutně technicky zaměřené. Vítězem aktuálního běhu T-Mobile Rozjezdů se stala aplikace pro nemocné cukrovkou s názvem Glucly. Nejen její tvůrce Pavel Buben, sám cukrovkář, v ní vidí velký potenciál. Uživatelsky přívětivou aplikaci chtěl přitom hlavně pro sebe. 

Osmatřicetiletý Pavel Buben z Dobříše hodlá v létě mít Glucly v App Storu i Google Play. „Jsem designér mobilních aplikací. Takže v podstatě, když mi doktorka řekla, že si budu muset zapisovat nějaký papírový deníček s naměřenými hodnotami, tak jsem jako první věc začal hledat aplikaci. Jenže ty, na které jsem narazil, byly složité, ne intuitivní, neměly hezkou ikonku,“ usmívá se.

Jako designér má rád hezké věci, a tak na celou záležitost šel trochu neobvyklým přístupem. Během pár měsíců připravil design aplikace, následně zaplatil programátora a začal řešit vývoj. Aplikace má být zdarma a s postupem času, se ziskem uživatelské základny, by se mohla rozšířit o uzamčené placené verze. Plány jsou případně i propojit ji s lékaři, aby tak sami viděli to, co si pacienti zadávají do Glucly. To vidí Buben jako další možnost monetizace.

Právě to, že jde o aplikaci, má pomoct i přehledu rodičů o dětech s diabetem. Můžou je tak na dálku ohlídat. Ve chvíli, kdy vidí krajní hodnoty, je na dálku mohou kontaktovat.

Technologie stále více i v CSR

Jen v rámci výhry ve zmíněné soutěži Pavel Buben získává přes 250 tisíc korun a další ceny, které chce použít na vývoj, propagaci i rozvoj spojený s jazykovými mutacemi aplikace. „Uživatelsky příjemné prostředí i nezávislost na typu glukometru zpřístupňují aplikaci všem diabetikům a významně zjednodušují komunikaci s lékařem. Výsledkem může být efektivnější léčba,“ říká členka poroty a manažerka firemní komunikace T-Mobile Martina Kemrová.

Do CSR projektu velkého operátora, který je zaměřený na pomoc spíše menším, mnohdy sociálně zaměřeným projektům, se technologie postupně vkrádají. Hlásí se řada aplikací i nápady pro síť IoT. „Hitem bylo letos využití 3D tiskáren a laserového vypalování,“ komentuje Eva Karasová, CSR manažerka společnosti T-Mobile.

Mezi zajímavé projekty patří třeba oceněné chytré zavlažování Vivanto, systém na plánování směn Dayswaps, nebo třeba Selfiecoffe, kavárna, ve které umí „vytisknout“ váš portrét na kafe.

Takové CSR projekty skutečně mohou pomoct nejen jako reklama firmám, které je spouští, ale i zajímavým projektům. Tak zafungovala například aplikace Záchranka od konkurenčního operátora. A zájem o ně rozhodně je. Do osmého ročníku Rozjezdů se přihlásilo celkem 483 nápadů, o 40 začínajících podnikatelů více než v roce předchozím.

Nejvíce účastníků bylo ve věku mezi 25 až 34 lety, tvoří polovinu (48 %) všech přihlášek. Druhou nejsilněji zastoupenou skupinou jsou lidé ve středním věku (35 až 44 let). Mladí do 24 let tvořily 18 % letošních účastníků.

Total
0
Shares
Další články