Do Prahy jako prvního východoevropského města oficiálně vstupuje Lime, miliardový startup pronajímající e-koloběžky

V sobotu oznámil startup Lime, nabízející pronájem elektrických koloběžek (v angličtině e-scooters), oficiální vstup do České republiky. V Praze (s výjimkou Prahy 1) nasadí několik stovek e-koloběžek, kterých pronájem bude zpoplatněn 25 korunami za odemčení a dalšími 2 korunami za každou minutu jízdy.

Elektrické koloběžky jsou jedním z nejnovějších trendů v rámci městské mobility – a svůj obrovský zájem projevují také venture kapitalisti. Jen letos do startupů věnujícím se této oblasti investovali přes 900 milionů dolarů.

Zmiňovaný Lime se stihl stát jednorožcem, tedy startupem s valuací vyšší než miliardu dolarů, za 18 měsíců od svého vzniku. Dohromady během investičních kol po Series C získal 467 milionů dolarů, mezi investory patří i hvězdný fond Andreessen Horowitz, GV (VC fond Alphabet, matky Googlu) nebo Uber, se kterým Lime uzavřel dohodu o spolupráci.

Lime na pronájem nabízí různé typy koloběžek Lime-Classic, Lime-E (e-bike) a Lime-S (e-scooters).

Na dotazy Těchinternetů o působení Lime v Praze a dalších podrobnostech odpovídali Noa Khamallah, government affairs director a George Moreton odpovědný za mezinárodní expanzi.

Praha je prvním městem „východní Evropy“, do kterého Lime vstupuje. Proč jste se rozhodli právě pro Prahu?

Ano, Praha je prvním hlavním městem ve východní Evropě, kde bude náš sharing systém nasazen. Pro Prahu jsme se rozhodli, protože je to město s progresivní vizí o urbánní mobilitě, klimatických změnách a environmentálních tématech, což je ve shodě s našimi záklaními hodnotami.

Můžete prozradit i další plán expanze v České republice i regionu?

Jsme otevřeni diskutovat se všemi městy v Česku, které jsou orientovány na urbánní udržitelnost. Naší ambicí je také pomoct všem východoevropským zemím s plněním cílů snižování znečištění, snižování nezaměstnanosti a zvyšování řešení městské mobility.

Nepřehlédněte: Proč se Silicon Valley zbláznilo do koloběžek a jak se na nich vůbec dá vydělat

Jak přesně bude služba v Praze fungovat?

Nejdřív je nutné stáhnout si Lime aplikaci, podívat se na nejbližší e-koloběžky, e-kola nebo klasická kola a naskenovat QR kód nebo zadat číslo na odemčení. Po ukončení je bezpečně uzamknete. Najímací stanice budou umístěny v rušných lokalitách města s výjimkou Prahy 1, kde platí zákaz kol. Nabíjet se budou v noci.

Kolik bude služba stát?

Cena odpovídá cenám na trzích, kde již aktuálně působíme. V Praze to znamená 25 korun za odemčení a 2 koruny za každou minutu výpůjčky.

Kolik e-koloběžek plánujete do města nasadit?

Plánujeme nasadit několik stovek e-koloběžek, pak bychom rádi tohle číslo navyšovali. Zároveň jezdcům nabídneme helmy zdarma.

Kolik lidí se bude starat o nabíjení e-koloběžek?

Aktuálně najímáme zaměstnance, počet lidí bude záležet na poptávce.

Lime zároveň podepsal memorandum s Prahou, o co konkrétně jde?

Podepsaní znamená, že můžeme v Praze začít poskytovat naše služby, jsme partnerem města. Zároveň budeme respektovat zákaz kol v Praze 1, ale chtěli bychom se také soustředit na vzdělávání, získávání feedbacku od lidí a na bezpečnost.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jan Šedivý: Jak organizovat webový projekt

Chtěl bych v tomto článku ukázat, jak zorganizovat internetový projekt a co si připravit, než se začne kódovat. Podstata je jednoduchá - přijít s dobrým nápadem, mít silného týmového ducha, nalézt minimální nutnou funkcionalitu, vytvořit internetové stránky, komunikovat pomocí jednoduchého workflow managementu a až potom začít psát kód.
Přečtěte si více

CzechEkoSystem to má kvůli pochybným zakázkám nahnuté

Podpůrný program vznikajícího státního seed fondu, který připravuje firmy na to, aby byly vhodné pro případnou investici, čeká dost možná brzký konec. Doplatit by mohl na aféru kolem bývalého šéfa CzechInvestu Miroslava Křížka a na něj napojených firem. Konečné rozhodnutí má padnout do konce října, vyhlídky ale podle ministerstva průmyslu a obchodu nejsou příliš dobré.