Design jede! Nový e-shop 4Pure míří na scénu a parta se rozrůstá

E-shopy s originálním designem rostou na českém internetu jako houby po dešti. Minulý týden jejich řady rozšířila novinka s názvem 4Pure. Poznamená tento trend proměnu vzhledu tuzemských domácností a šatníků?

Během posledního roku se na českém trhu vyrojily startupy jako Bonami, Bohemic nebo MOLO7, které se zaměřují na neotřelý bytový design, potažmo módu a doplňky. Všechny postavily své podnikání na zjištění, že určitá část společnosti je přesycena konfekcí a jednotvárností nabídky zavedených značek a je ochotna si připlatit za originální designové kousky.

Zaměření takovýchto e-shopů je jasné – cílí především na mladé, dobře vydělávající lidi, kterým není lhostejné, co mají na sobě či v jakém prostředí žijí. A protože je logické, že tato cílová skupina tráví hodně času online, oslovení potenciálních zákazníků není žádná věda. Většina designových obchodů komunikuje na Facebooku, Twitteru i Instagramu, některé i na Pinterestu. Cesta je usnaděna tím, že zařízení bytu i móda jsou silným vizuálním prvkem a na sociálních sítích dosahují velkého engagementu.

Nyní se české designové vody chystá rozčeřit portál 4Pure, jenž odstartoval v posledním červnovém týdnu a chce nabídnout výrobky od českých i světových designérů. Za projektem stojí již zavedený internetový obchod 4Home, který se specializuje na prodej všeho pro dům a zahradu. S 4Pure ovšem cílí na náročnější a movitější klientelu.

Důležitá je diverzita, a proto si zde přijdou na své příznivci zavedených jmen jako Vitra, Piršč či Iittala, ale svůj prostor dostanou i malé značky a prozatím neznámí designéři. Spolupráci s 4Pure již zahájili také Jan Plecháč a Henry Wielgus, kteří patří k hrstce českých návrhářů, jimž se podařilo prosadit také v zahraničí. Jedno z charakteristických drátěných křesel právě od Jana Plecháče bylo při spuštění e-shopu k mání za korunu. Kolik se jich prodá za původních sto tisíc uvidíme až časem. Stejně jako to, jak se bude vyvíjet tuzemský trh s exkluzivním designem…

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

V Česku vznikl už 10. crowdfundingový portál, Sportstarter cílí na sportovce a jejich fanoušky

Malé jubileum může nyní slavit český internet. Myšlenka crowdfundingu se u nás za poslední rok natolik zabydlela, že světlo světa spatřil už desátý projekt tohoto druhu (pokud nám mezi tím nějaký další neunikl). Na rozdíl od konkurenčních projektů, které mají širší záběr a často se zaměřují na digitální nebo umělecké oblasti, Sportstarter.cz má za cíl výhradně podporu sportovců.