Deset nejcennějších značek na světě (tak trochu bez překvapení)

Vytváření hodnoty značky je pro firmu jedním z nejobtížnějších úkolů. Hodnota značky je v podstatě v očích zákazníků hodnotou společnosti a jejích produktů. Velká společnost nemusí být nutně hodnotnou, respektive cennou značkou, navíc rok 2020 se na hodnotě některých značek dost podepsal. Nicméně některé společnosti byly schopné prosadit se, upevnit své dominantní postavení a dokázaly „zhodnocovat“ svou značku pomocí zákaznicky vstřícných politik.

Podívejte se absolutně nepřekvapivý seznam deseti nejhodnotnějších značek na světě, který vychází z údajů o hodnotě značky od Visual Capitalist.

10. Disney (41 miliard dolarů)

Mediální gigant Disney zaznamenal v roce 2020 8% pokles hodnoty své značky. Zásah společnosti je obrovský: vlastní studia, zábavní parky, produkty a vlastní mediální služby… Společnost Disney má tržní kapitalizaci ve výši 358,53 miliardy dolarů a sídlí v Burbanku v Kalifornii.

9. McDonald’s (43 miliard dolarů)

Fastfoodový král „mekáč“ v loňském roce zaznamenal 6% pokles hodnoty své značky. McDonald’s se zabývá především provozováním a franšízováním restaurací. McDonald’s má tržní kapitalizaci 159,01 miliard dolarů a sídlí v Oak Brooku.

8. Mercedes (49 miliard dolarů)

Německá automobilka v loňském roce zaznamenala 3% pokles své tržní hodnoty. Značka Mercedes je synonymem pro luxusní auta, autobusy a nákladní auta. Společnost se také zaměřuje na sponzoring – často se s ní setkáte u „fancy“ akcí, jako je golf, tenis a newyorský týden módy. Největším trhem, na kterém působí, je Čína následovaná USA.

7. Toyota (52 miliard dolarů)

Jediná japonská automobilka a zároveň druhá automobilka na tomto seznamu. Toyota v roce 2020 zaznamenala 8% pokles hodnoty své značky. Vyrábí a prodává motorová vozidla a autodíly. Toyota má tržní kapitalizaci 173,3 miliardy dolarů a sídlí v japonské Tojotě (dříve Koromo) v prefektuře Aiči.

6. Coca-Cola (57 miliard dolarů)

Americkou společnost, která se soustředí na segment „food & beverage“, v loňském roce zaznamenala 10% pokles hodnoty své značky. Coca-Cola vyrábí, uvádí na trh a prodává nealkoholické nápoje, včetně vody, limonád, energieťáků, džusů a dalších. Společnost vlastní několik populárních světových značek včetně Coca-Coly, Diet Coke, Fanty, Sprite, Minute Maid, Georgia a dalších. Coca-Cola má tržní kapitalizaci 218,15 miliard dolarů a sídlí v Atlantě.

5. Samsung (62 miliard dolarů)

Jihokorejský technologický gigant je jedinou neamerickou společností v první pětce. Společnost Samsung dokázala v loňském roce zvýšit hodnotu své značky o 2 %. Samsung vyrábí a prodává elektroniku a počítačové periferie. Společnost působí ve třech divizích – Device Solutions, Information Technology & Mobile Communications a Consumer Electronics. Samsung má tržní kapitalizaci 278,7 miliardy dolarů a sídlí v jihokorejském Suwonu.

4. Google (165 miliard dolarů)

Google asi není zapotřebí blíže představovat – nicméně to asi žádnou společnost na tomto seznamu. V roce 2020 zaznamenal Google 1% pokles hodnoty své značky. Vyhledávací gigant poskytuje řadu služeb uživatelům, firmám i inzerentům. Google se primárně zaměřuje na vyhledávací enginy, operační systémy, reklamu, platformy, podnikové a hardwarové produkty. Má tržní kapitalizaci 1,41 bilionu dolarů a sídlí v Mountain View.

3. Microsoft (166 miliard dolarů)

Společnost Microsoft dokázala v roce 2020 zvýšit hodnotu své značky o 53 %. Microsoft vyvíjí a nabízí software, služby, zařízení a řešení. Společnost působí především prostřednictvím tří obchodních divizí soustředěných na cloud, produktivitu a obchodní procesy a osobní počítače. Microsoft má tržní kapitalizaci 1,77 bilionu dolarů a sídlí v Redmondu.

2. Amazon (201 miliard dolarů)

Další super populární americká technologická společnost. Amazon loni dokázal zvýšit hodnotu své značky o neuvěřitelných 60 %. Má tržní kapitalizaci 1,59 bilionu dolarů. Jedná se o největší e-commerce společnost na světě. Amazon také nabízí cloudové služby (Amazon Web Services), streamovací služby a také hardwarové produkty. Společnost sídlí v Seattlu.

1. Apple (323 miliard dolarů)

Apple je bezpochyby nejpopulárnější značka na světě. Na rozdíl od mnoha jiných společností dokázal Apple v roce 2020 zvýšit hodnotu své značky o 38 %. Jak všichni víme, tato americká společnost navrhuje, vyrábí a prodává smartphony, počítače, tablety a nositelnou elektroniku. Společnost také nabízí několik souvisejících služeb, například Apple Music, Apple TV, Apple Arcade a další. Apple iPhone je jedním z nejpopulárnějších produktů na světě. Sídlo společnosti je v Cupertinu.

Zdroj: Entrepreneur.com

Total
2
Shares
Další články