DEMO – který startup vyhrál na tradičním festivalu?

V San Diegu se konal tradiční festival DEMO, který je platformou pro nové technologické projekty. Letos se zúčastnilo 56 projektů a 14 dalších, které jsou zatím pouze na papíře. A opravdu bylo co sledovat.

V závěsu za TechCrunch50 se konal další velký festival startupů, DEMO, který má delší tradici než TC50. Jeho zaměření je širší, nesoustředí se pouze na online projekty, ale obecně na technologické výdobytky. To dokazuje také dvojice výherců hlavní ceny, kteří dostali po 500 tisících dolarů na reklamní náklady.

Podobně jako v případě TC50 se také DEMO dočkalo kritiky. Nejhlasitějším z kritiků je Rafe Needleman z CNETu – přemítá nad neideálně zvládnutou logistikou i managementem celé přehlídky, přednáší ale také několik myšlenek ohledně zpoplatnění výstupu na DEMO. Každá firma musí za prezentaci zaplatit 18 tisíc USD, což není zrovna malá částka (pro srovnání – vítěz TC50 získává šek na 50 tisíc USD). Celý jeho elaborát naleznete na stránkách CNETu.

Vítězná DEMO dvojice

EMOHlavní cenu za nápad pro spotřebitele získala firma Emo Labs. Podařilo se jí vyvinout “neviditelné reproduktory”, které i přes stále omezenější dostupné místo u HD televizí dovedou reprodukovat zvuk v nebývalé kvalitě. Vítězem za nápad pro korporátní prostředí se stal startup Liaise. Jejich produkt zjednodušuje používání emailu – sleduje obsah doručené pošty a rozhoduje, které předměty vyžadují pozornost. Výsledkem je přehledný to-do list, podle reakcí na DEMO navíc opravdu reálně použitelný.

Vítězové získali, jak již bylo řečené, po 500 tisících USD kreditu na reklamu, které mohou využít v publikacích mezinárodního vydavatelství IDG a na partnerském webu akce, VentureBeat.

Nezapomeňte na…

Vedle vítězné dvojice se na DEMO představila řada dalších zajímavých startupů, z nichž vybíráme ty, které nejvíce zaujaly nás.

inteliusIntelius DateCheck – Téměř až strašidelný projekt, který stránkám pro online randění poskytuje vytvoření kompletního profilu osoby, se kterou se hodláte setkat. Dovede vyslídit prakticky cokoliv, od finanční situace dotyčné/ho až po jeho případný záznam v trestním rejstříku. Obáváme se, že DateCheck může mít obrovský úspěch.

zorapZorap – Chat nové generace, kde se přátelé mohou “poflakovat online”. Skrze kvalitní kompresní algoritmy zvládne i bez širokopásmového připojení přenášet dobrý obraz a zvuk, přátelé pak v jedné místnosti vedle chatu mohou sdílet hudbu, obrázky a video. Od konkurence se chce vyčlenit hlavně lepší kvalitou videa a větší interaktivitou. Mezi partnery projektu patří YouTube.

Local DirtLocal Dirt – Propojí zákazníky s lokálními producenty zeleniny, masa a mlečných výrobků. V zámoří bezpochyby zajímavý koncept, u nás je však možnost jeho rozšíření zatím omezená. Ve velkých městech se teprve nyní začínají rozmáhat “bedničkové systémy” nákupu zeleniny od lokálních producentů.

twirl TVTwirl TV – Patříte mezi stále rostoucí množinu diváků nových seriálů? Pak vás potěší Twirl TV. Skrze virtuální bránu Twirl TV si mohou přátelé vytvořit program seriálů z dostupných online zdrojů a následně si sdělovat dojmy, nebo se dokonce dívat “společně”.

freeddomFreeddom – Aplikace, s jejíž pomocí se mobilní telefon stane platební kartou. Není přitom zapotřebí žádný nový hardware, jde čistě o telefonní aplikaci. Systém již v testovací fázi funguje v Brazílii, nyní se má rozšířit na území USA.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

DameJidlo.cz je na trhu 6 měsíců, realizovalo 250 tisíc objednávek

Internetová služba DameJidlo.cz za prvních šest měsíců zaznamenala 250 tisíc objednávek a do konce roku jich plánuje přijímat 100 tisíc měsíčně. S růstem služby souvisí také rozšiřování nabídky o nové restaurace - v současné době je to 400 restaurací a jenom za květen přibylo dalších 55. "Růst služby souvisí také s budováním vlastní kurýrní služby. V Praze jsme vlastní kurýry měli již v listopadu a v Brně jsme ji spustili na začátku května,“ říká zakladatel firmy Tomáš Čupr. V budoucnu by se služby měly rozšířit i o rozvoz potravin.