Demo Day eClubu ukázal pestrou devítku startupů

Google, taxislužby, cestování veřejnou dopravou, správu serverů, měření venkovní reklamy, vzpomínky na děti, technické vzdělávání, obsluhu v barech. To všechno se rozhodli překopat a vylepšit účastníci studentského programu eClub, kteří své projekty prezentovali v rámci závěrečného Demo Day.

Honzovi Šedivému rozhodně nelze upřít, že dokáže pro své startupové aktivity na ČVUT získat pozornost a podporu zajímavých osobností a firem, přestože jde “jen” o studentský program. V porotě tentokrát zasedli například Hubert Palan (GoodData), Pavel Zima (Seznam), Jakub Nešetřil (Apiary), Ondřej Bartoš (Credo Ventures), Petr Jaroš (ČSOB) nebo Petr Ocásek (Node5). O mnohém svědčí už videa s velmi zajímavými přednáškami v rámci eClubu, která se za poslední dva roky podařilo nasbírat – rozhodně je doporučujeme.

Podle očekávání byla kvalita jednotlivých pitchů velmi rozdílná, od opravdu zajímavých a poutavých až po některé poněkud tragikomické. Jelikož jde ale pro většinu týmů o úplně první podobný krok, jde i tak o zajímavý vhled do toho, jaké nápady se mohou v takovém prostředí vylíhnout. A protože o třech nejlepších rozhodne porota až za dva týdny, můžeme se zatím alespoň krátce podívat na vše, co se v aktuálním běhu eClubu urodilo.

TransportAlarm

Mobilní aplikace pro Android má velice úzce definovaný cíl – zabránit tomu, abyste při cestě ve vlaku nebo autobusu zaspali svou stanici. Budík se řídí kombinací GPS a sledování zdrojů Wi-Fi signálu, což mu zajišťuje funkčnost i tam, kde jiná řešení selhávají. Zatím je to jednoduchá aplikace na bázi freemium modelu, v budoucnu se počítá i s napojením na systémy jako je IDOS a globální verzí. Cílovou skupinu představují především turisté nebo studenti.

Bzumo

Nový vyhledávač, který si dal za cíl zjednodušit práci s internetem. Určen je zejména pro málo zkušené uživatele, kteří neznají jednotlivé online služby. Těm pomáhá hlavně tím, že namísto dlouhého seznamu výsledků například z Googlu vybere nejvhodnější službu automaticky přesně podle konkrétního dotazu. Otázka směřující ke srovnání produktů tak pravděpodobně uživatele přenese na danou stránku na Wikidi, hledání rychlé večeře zase na Pizzatime. K dispozici je vždy také nápověda, jak dotaz nejlépe formulovat. Monetizace má probíhat skrze kontextovou reklamu, dostat produkt k uživatelům ale rozhodně nebude nic snadného.

Drink Machine

Přinejmenším rozpačitě přijatý projekt má nahradit číšníky automatickými stroji na servírování nápojů. Výsledek má být levnější a rychlejší zároveň, zatím je ale vše s ohledem na celkovou náročnost jen ve velmi raném stádiu. Těžko říct, zda to někdy bude jinak…

ServerSense

Již poměrně sebevědomý tým se zkušenostmi například z mySchoolNotebook se rozhodl uspět v nyní poměrně žhavé oblasti s nástrojem pro správu serverů. Orientuje se na malé zákazníky do deseti serverů a nad rámec běžné analytiky a rozesílání upozornění dokáže na případné problémy okamžitě automaticky reagovat a řešit je. Během prvního roku je cílem dosáhnout stovky platících zákazníků s příjmy 120 tisíc dolarů, přičemž ceny budou odstupňovány podle vytíženosti služby.

CitySmartGo

Systém pro jednoduché zajištění soukromé přepravy ve chvíli, kdy ji potřebujete. Taxikáři a další dopravci mají možnost přihlásit se do systému a skrze něj pak nabízet své služby. Když uživatel aplikaci zapne, ihned podle jeho polohy nastaví nástupní bod a začne mu nabízet dostupné možnosti s různými cenami, které lze snadno přijmout nebo odmítnout. Systém automaticky pracuje s aktuálními cenami na základě momentální poptávky a nabídky a jde vlastně o jakousi aukci. Dostupné možnosti lze třídit také podle osobních preferencí.

Techambition

Jak přesvědčivou prezentací, alespoň dokud nedošlo na business model, tak velmi zajímavým projektem zaujal tým orientovaný na oblast technického vzdělávání. Jde o jakousi encyklopedii beze slov, otevřenou platformu, kam lze umisťovat různé výukové modely a nástroje. Ty mají studentům pomocí 3D vizualizací usnadnit pochopení matematických, fyzikálních a dalších principů, od základních středoškolských až po ty komplikované. Prezentované nástroje sloužící například pro vizualizaci působení fyzikálních sil na mostní a jiné konstrukce rozhodně zapůsobily. Méně už plány na monetizaci, které trochu nelogicky počítají s bannery.

infyAD

Osobitý pitch a službu s nepochybným potenciálem, byť zatím možná trochu skrytým, zajistilo také představení startupu na spolehlivé měření venkovní reklamy. Vychází z množství běžně dostupných dat, poněkud netradičně se ale opírá zejména o aktuální informace o hustotě dopravy na každém sledovaném místě. Ty jsou velice přesné a v kombinaci například s modely chování a rozvrstvení populace má projekt umožnit nákup těch nejvýhodnějších ploch. Funguje totiž zároveň jako tržiště, které každou polohu hodnotí právě podle výkonu a ceny.

Mindspy.org

Odvážný a nepříliš šťastně prezentovaný projekt se vydává tvrdě technologickou cestou. Tým pracuje na headsetu, který dokáže snímat mozkovou aktivitu uživatele a různými způsoby s ní pracovat – především díky aplikacím jako jsou MindMate, MindBox nebo MindNet. Ty umožňují třeba sdílet své nálady s ostatními nebo si pouštět hudbu dle momentálního stavu. Počítá se také s obchodováním s takto získanými informacemi a cílovou skupinou budou jen ti nejtvrdší geekové, kteří po něčem takovém budou toužit. Největší problém? Startupy jako Empatica, které dokáží podobné věci jen s náramkem nebo brýlemi…

Babywebik.cz

S dítětem se pojí kromě mnohých radostí a starostí také spousta informací a dat. Startup, který se již před rokem ucházel o účast v prvním StartupYardu, nabízí virtuální prostor pro přehledné a ucelené ukládání fotek, důležitých momentů i zdravotních záznamů. A kdo bude poctivě vyplňovat informace o váze, výšce či stravě každý den, na toho čeká spousta grafů a dlouhodobý monitoring zdravého životním stylu a vývoje dítěte. Velkým partnerem je značka Huggies, která bude službu propagovat i ve své nadcházející kampani. Počítá se také s e-shopem a cílenou reklamou.

Total
0
Shares
Další články