Další verze tlačítka Like, tentokrát speciálně pro reklamy

Startup RadiumOne se chlubí tím, že jako první umožňuje inzerentům začlenit tlačítko Like přímo do reklamy kdekoli na internetu. Lidé s jeho pomocí mohou naznačit, jaký typ reklamy se jim líbí, a hlavně sdílet zajímavé kousky na sociálních sítích – pokud tedy na takové narazí a všimnou si jich.

Existuje řada startupů, které vnímají reklamu ne jako otravný bzukot snažící se uživatele nějak nachytat, ale jako specifický mediální formát, který nemusí být o nic méně kvalitní nebo zábavný, než jiné typy online obsahu. Ostatně, své oblíbené reklamy má přece každý. Nedávno jsme psali třeba o AdKeeperu, který uživatelům umožňuje ukládání a třídění zajímavé reklamy – a to jsme tehdy ještě nevěděli, že brzy získá 35 milionů dolarů od investorů.

Stojí reklama za sdílení?

Úspěšná reklamní videa se k nám z YouTube dostávají téměř denně, v případě webové reklamy ale něco podobného v podstatě neexistuje. RadiumOne proto nabízí vlastní tlačítko “R1 like button”, které by mělo situaci změnit. Pokud uživatel klikne na Like, dá tím vydavateli reklamy na jevo, že se mu líbí její forma, sdělení nebo celkový obsah. Podle toho mu pak budou nabízeny reklamy odpovídající jeho vkusu v budoucnu.

Obdobně zjišťuje relevanci reklam třeba videoslužba Hulu, která pokládá otázku “Je pro vás tato reklama relevantní?” při každém zobrazeném spotu. Pokud se navíc uživatel rozhodne i pro zmáčknutí tlačítka Share, může reklamu prostřednictvím RadiumOne sdílet na Facebooku, Twitteru, přes e-mail i jinak. Ať už proto, že mu bude připadat chytrá a zábavná, nebo třeba proto, že by podobná nabídka mohla zaujmout některého z přátel.

Velké výhody, velké problémy

Podle dat RadiumOne na takto sdílené reklamy klikne o 28 procent lidí více, než na ty obyčejné, a 32 procent z těch, kdo tlačítko Like použili, navštívilo internetové stránky inzerenta do pěti dnů od zhlédnutí reklamy. Princip služby můžete posoudit také na tomto videu. Za zmínku stojí i to, že RadiumOne je rebrandovanou verzí startupu gWallet, který již v minulosti získal 12,5 milionu dolarů, ale nevyhnul se ani problémům.

Ve prospěch služby hovoří fakt, že lidé jsou už na tlačítko Like dostatečně zvyklí a jeho funkce je jim jasná. Při současném tažení proti sledování aktivity uživatelů se to jeví i jako vhodná alternativa pro cílení reklamy. Otázkou je, zda uživatelé nebudou trochu zmatení a nespojí si hned stisknutí Like se sdílením na Facebooku. A pak je tu samozřejmě otázka, jestli je na trhu dost dobrých reklam, které jsou něčeho takového vůbec hodny, a zda jim uživatelé budou věnovat pozornost.

Via VB

Total
0
Shares
Další články