Čeští Tabfoundry spustili svůj nástroj na tvorbu facebookových záložek

Tahle zpráva může být stejně tak zajímavá pro příznivce startupů, jako pro správce facebookových stránek. Tabfoundry, kteří prošli posledním během akcelerátoru StartupYard, totiž včera večer oficiálně ohlásili start. A nutno říct, že první veřejná verze služby působí sympaticky.

Facebook nejsou jen obří značky jako Coca-Cola či Starbucks, ale také statisíce menších lokálních firem s omezenými lidskými a finančními možnostmi. I jim se ale sociální síť snaží z logických důvodů vyjít vstříc – třeba nové reklamní formáty jako Promoted Posts či Promoted Pages mohou správci stránek používat sami za pár dolarů i bez hlubších znalostí. Horší je to zatím se záložkami a aplikacemi, ale právě tady přicházejí na scénu nezávislí vývojáři.

Tabfoundry mají jediný cíl – umožnit co nejsnazší a zároveň ničím neomezované vytváření facebookových záložek, a to v případě základní verze zdarma. V přehledném editoru můžete záložku naplnit čímkoliv od textu a obrázků, přes sociální pluginy až po živé video či univerzální iframe. S jednotlivými prvky lze dál pracovat a editor je poměrně chytrý, takže umožňuje například přesouvat více prvků současně, hromadně je kopírovat mezi okny prohlížeče či vzájemně zarovnávat, polohovat obsah iframu a podobně.

Pojem zdarma samozřejmě má své meze.  Jako úplný základ je k dispozici demo, to ale slouží hlavně k tomu, abyste si mohli osahat editor. Po registraci a propojení s Facebookem dostanete přístup ke svému profilu, který je efektně zpracován tak, že vypadá jako vámi spravovaná stránka, a to včetně úvodní a profilové fotky. Odsud lze záložky vytvářet, upravovat a pak jedním tlačítkem okamžitě umístit na Facebook. Bez poplatků lze spravovat jednu stránku s neomezeným počtem záložek.

Cena placené verze se pak liší podle počtu spravovaných stránek a podle toho, zda v záložce strpíte větší či menší logo služby – všechny varianty si můžete na webu snadno propočítat. Kdo zaplatí, ten bude mít také přednost na podpoře a k dispozici bude mít některé pokročilé funkce, zejména složitější widgety jako jsou soutěže. Ty nicméně patří spolu se šablonami pro specifický vzhled či účel k věcem, které zatím ve službě nenajdete, byť jim na pořadníku patří první místa.

Faktem je, že výsledné záložky mají při bližším zkoumání dílčí nedostatky, s trochou citu se ale dají vytvořit vcelku pohledné kousky. Kvalita půjde jistě postupně stále výš i s dalším laděním a šablonami. A pokud vás to zajímá, stejně jako to zajímalo nás – ano, font Comic Sans tu najdete, dokonce byl prý přidán dodatečně. Ale některým jedincům stejně není pomoci a zatím je prý kvalita výstupů poměrně vysoká, i díky tomu, že dosud službu v uzavřené betě zkoušelo několik desítek testerů především z řad freelancerů či agentur (mimo jiné Etnetera či Médea).

Zákazníky chtějí tvůrci služby získat s pomocí affiliate programu a také obsahového marketingu, který se bude opírat o nejrůznější tutorialy a další články. Zajímavé zahraniční blogery chtějí oslovit na konferencích jako je blížící se Social Media Marketing World v San Diegu a za sebou již mají krátký elevator pitch před šéfkou Wildfire, přestože první setkání zatím ovoce nepřineslo.

Tříčlenný tým si pobyt ve StartupYardu pochvaluje a hned první rada údajně byla nad zlato – porotci totiž původní dva zakladatele odmítli přijmout, pokud si s ohledem na množství práce neseženou dalšího člena. Tak učinili a neváhali ani odejít ze svých zaměstnání. Jde také o jeden ze dvou týmů posledního běhu, který se na počátku programu rozhodl přijmout finanční investici výměnou za větší podíl. Další investici už ale podle svých slov budou hledat pouze v nejnutnějším případě a hlavní teď bude získat první stovky tisíce uživatelů…

Total
0
Shares
Další články